Warkot silnika

0

Witam! . Próbuję napisać samochodówkę 2D coś jak GenneRally, albo Midtown Madness na komórkę, przy pomocy biblioteki allegro. Warkot silnika miałem zamiar zrobić nagrywając odgłos silnika, i w miarę dodawania gazu w grze, odgrywając go z coraz większą częstotliwością. W allegro znalazłem do tego celu funkcje play_sample i adjust_sample() które pozwalają zmienić częstotliwość z jaką jest odgrywany dźwięk. Niestety nie chciało to działać. Na forum allegro.cc przeczytałem, że nie tylko ja mam ten problem, występuje on najczęściej przy tanich układach dźwiękowych Realtek. Więc mam pytanie: W czym innym to można zrobić? Byłbym bardzo wdzięczny także za jakiś tekst to o tym, może być po angielsku.

0

DirectSound aż się prosi

0

Też tak słyszałem. Ale choć liznąłem trochę OpenGL, to z DirectX jestem zielony jak paski w themie tego serwisu. Miałbyś może link do jakiegoś tutoriala? Bo te co znalazłem, to tylko modelowanie i DirectDraw, ewentualnie Input.

0

Pobierz Direct SDK, tam jest sporo kodów przykładowych

0

jesli piszesz w OpenGL, to aby nie tracić przenośności, pisz w OpenAL (jeśli zależy na dźwięku przestrzennym) http://www.openal.org/links.html

a jesli w 2d http://www.libsdl.org/opengl/index.php a tu przykład: http://www.libsdl.org/opengl/SDLgears-1.0.2.tar.gz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1