Witam! MAm problem mam do napisania program ktory mnozy macierz i wektor z wykorzytaniem klas i zaprzyjazniania. MA on wyswietlic losowy wektor losowa macierz a nastepnie wymnorzyc je. Do tej pory napisalem ich wyswielanie ale niewem jak zrobic aby sie je wymnozyc. Prosze o pomoc i z gory dzieki.
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
class wektor{
float wek[3];
public:
wektor(float wek_tmp[3]){
for(int i=0;i<3;i++)
wek[i]=wek_tmp[i];
}
friend void wyswietl(wektor a);
};
void wyswietl(wektor a){
cout << a.wek[0] << "," << a.wek[1]<< "," << a.wek[2] << "\n\n" << endl;}
class macierz{
float mac[3][3];
public:
macierz(float mac_tmp[3][3]){
for(int i=0;i<3;i++) {
for (int j=0;j<3;j++){mac[i][j]=mac_tmp[i][j];}
}
}
friend void wyswietl2(macierz b);
};
void wyswietl2(macierz b){
cout << endl;
for(int i=0;i<3;i++) {
for(int j=0;j<3;j++){
cout << b.mac[i][j] << " ";}
cout << endl;
}
}
int main()
{
srand((unsigned)time( NULL));
float wek_tmp[3];
int i;
for(i=0;i<3;i++) {
wek_tmp[i]=rand()%10;
}
wektor a(wek_tmp);
wyswietl(a);
float mac_tmp[3][3];
for(i=0;i<3;i++) {
for(int j=0;j<3;j++) {
mac_tmp[i][j]=rand()%10;
}
}
macierz b(mac_tmp);
wyswietl2(b);
system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
}