Witam wszystkich. Mam problem tego typu. Otóż chciałbym zainstalować bibliotekę SDL_gfx (SDL 1.2 już zainstalowałem). Niestety gfxa nie umiem zainstalować na Windzie. Szukałem czegoś na ten temat po necie, ale nie znalazłem jakiegoś w miarę sensownego rozwiązania. Jak co to kompiluję pod Devem. Prosiłbym o wytłumaczenie mi tego jak dziecku. :P Z góry dzięki. :)
rozumiem, że stąd ściągnąłeś SDL_gfx, w końcu gdybyś ściągnąć paczkę dla Deva przez Dev to byś nie musiał kompilować źródeł.
no więc, rozpakowujesz.
w katalogu other builds powinien być plik mingw.zip, rozpakowujesz. kopiujesz rozpakowany makefile do katalogu głównego
otwierasz do sobie np notatnikiem.
poprawiasz sobie linijkę z "prefix" na:
prefix=c:/dev-cpp
otwierasz konsolę, przechodzisz do katalogu z SDL_gfx, wpisujesz "make install".
voila
Pisząc 'do katalogu z SDL_gfx' masz na myśli ten folder, do którego wypakowałem całość, czy jakiś inny?
Zrobiłem wszystko jak powiedziałeś (z drobną różnicą, że mam na dysku d zainstalowanego deva :P) i nie działa. Jak wpisuję 'make install' w konsoli to wyskakuje mi:
Nazwa 'make' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętrzne, program wykonywalny lub plik wsadowy.
PS. Mówiłem, żeby w razie czego tłumaczyć mi jak dziecko, gdyż jestem megapoczątkujący w tej dziedzinie.
Tak pisząc "katalog z SDL_gfx" mam właśnie na myśli ten, do którego wypakowałeś. Skoro make'a nie rozpoznaje, to poprawimy trochę ;)
w linii poleceń wpisz dwa polecenia:
set path=d:\dev-cpp\bin;%path%;
make install
i zobaczymy, co teraz odpowie