[Qt,gdb] sygnały/sloty i debuggowanie programów obiektowych

0

Witam, mam dwa pytania:

  1. (dotyczące Qt) jeśli mam obiekt tworzony dynamicznie, i chcę przyłączyć jakiś sygnał z tego obiektu do slotu z macierzystego musze dać connect() już po stworzeniu go. Czy po delete musi być disconnect() ? (obiekt jest tworzony/usówany wiele razy w ciągu pracy programu).

  2. (dotyczące gdb) co należy zrobić przy kompilacji programu w którym używamy klas (kompilator gcc) żeby przy debugowaniu (gdb) można jakoś czytelnie odczytywać wartości składowych klas itp. (np. jeśli miałem zmienną string s, i dałem w gdb : print s, to wypisuje mnóstwo niepotrzebnych (dla mnie;]) rzeczy, a sam łańcuch gdzieś tan 'zakamuflowany'). Nic konkretnego na necie nie znalazłem na ten temat..

pozdrawiam

0

ad1) nie trzeba dawać Disconnect() (manual) qt zapewnia odłaczenie wszystkich połaczeń podczas usuwania obiektów
ad2) to dobre pytanie i nie chce tu mieszać bo sam dokładnie nie wiem jak to jest (kiedyś sie próbowałem za to brać ale nie pod gdb tylko OllyDbg na WinXP) niektórzy coś mówią o ustawianiu odpowiednio breakpointów, ale co znaczy owo "odpowiednio" to nie wiem. Jedyne co poradze to poczytanie o reverse engeeniering-u (chyba zrobiłem literówke :) )
pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1