Rysowanie na ekranie

0

Zastanawialem sie nad mozliwoscia prostego rysowania rzeczy w C++. Kiedyś używałem Pascala i z tego co pamiętam, to można tam było zrobić coś z stylu "uses CRT;" i można było zainicjalizować czarne okno o którym można było rysować dowolne cuda. Robie obecnie coś w stylu Nurses dla windowsa (wiem że pewnie coś takie już jest, ale ale ;) ) i zastanowiłem się czy może nie dało by się oderwać od konsoli na wyższą warstwę - rysowanie własnie w jednostkach pixelowych a nie 'cell-dimensions'. Czy jest coś takiego, albo jakie są opcje ? Obecnie pisze na windzie, i choć nie jest to konieczne, to miło by było znać jakieś opcje które mogły by działać pod obiema platformami (Linux)

Z góry dziękuję za 'poszlaki' ;)
Pozdrawiam

0

Zainteresuj się takimi hasłami "tworzenie własnych kontrolek". Ale w czym te kontrolki ? Pod windowsem możesz użyć WinAPI i rysować po canvasie (HDC) okna. Jak chcesz mieć cross-platform to nie obejdzie się bez biblioteki cross-platform (np wxWidgets). W każdej takiej bibliotece do graficznej reprezentacji różnych widget'ów są mechanizmy do tworzenia własnych.
A jak chcesz malować po full-sreen'ie to też trzeba do tego bibliotekę, np. OpenGL

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1