Obraz z kamery w Borland C++

0

Witam,
chciałbym napisać program, który jest mi potrzebny do sterowania robotem. Program miałby m.in. wyświetlać obraz z kamery umieszczonej na robicie (bezprzewodowo). Jak się do tego zabrać?? Pomóżcie
Z góry dzięki [browar] :-) :>

0

Ekspertem nie jestem, ale być może direct pomoże. Z dźwiękiem pomaga, z myszką, klawiaturą, obrazem, urządzeniami sterującymi (kierownice itd) więc i z kamerą też może pomóc. Ale podkreślam, ekspertem nie jestem, wskazuje jedynie na drogę, którą można sprawdzić :).

0

ale ze jak direktem?? bo nie kapuje [???] [???] [???]

0

Nie wiem, to jedynie domysł i próba wskazania kierunku poszukiwań. Jak? -> to trzeba poszukać. Jest jeszcze coś takiego jak WDM... trzeba poszukać i popróbować. Jak to zrobisz to napisz.

PS. borland, nie borland... jakie to ma znaczenie. Jak już kilka razy pisałem na tym forum, to samo mógłbyś napisać w notatniku, a tak się borlanda nauczyłeś i teraz szukasz jakichś komponentów zamiast pomyśleć... poszukaj a znajdziesz i nie koniecznie musi to być komponent. Komponenty też ktoś napisał, ty możesz napisać swój :P

0

Jakie wyjście ma kamera ? Jak chcesz przesyłać obraz do PC ? (Chodzi mi o to jak jest podłączony do PC bezprzewodowy odbiornik).

0

adf88 myśle że można założyć, że chodzi o kamerkę usb, zwykły tani sprzęcik. Nie sądzę, żeby autor wątku myślał o jakimś typowoprzemysłowych rozwiązaniach w postaci kart z wejściami na kamery analogowe, czy też jakimiś sprzętami bezprzewodowymi nieznanego pochodzenia. Napisz jak to się robi dla zwykłej kamerki. Chętnie poznam technologię z której się korzysta :) (tzn. mnie osobiście nie interesuje sam kod, a jedynie informacja gdzie tego szukać, żeby to zrobić, czyli jakaś biblioteka, interfejs. Autor zaś pewnie chciałby wiedzieć znacznie więcej).

0

To całkowicie zmienia postać rzeczy :). To jest kamera analogowa. Jak masz odbiornik to w odbiorniku najprawdopodobniej masz wyjście cinch i nic więcej, nic pod kompa. Żeby więc przenieść obraz na komputer to musisz zastosować jakąś kartę np. telewizyjną lub jeśli kamer masz więcej to kartę dla TV przemysłowej, która ma wiele kanałów. I dopiero z tej karty masz obraz na monitorze. Zaś żeby umieścić obraz w okienku to niech ktoś inny się wypowie.

PS. mój powyższy opis bierze pod uwagę te przypadki, które powinieneś sam podać :). Więc napisz dokładniej jak masz podłączone.

0

Yyyy, to może wejście s-video na karcie graficznej, jeśli masz. Nie jestem pewien czy jedno z dugim jest kompatybilne, ale na pewno analogowe. Bodajrze jakoś inaczej kanały się układają. Na cinch jest ich mniej. Być może jakiś przetwornik prosty wystarczy. Nie wiem. Nie znam się.
Jeśli podepniesz to przez s-video do odczytu obrazu trzeba skorzystać ze sterownika karty graficznej.

Znalazłem jeszcze coś takiego:http://www.codeguru.com/cpp/g-m/directx/directshow/article.php/c7243/
i takiego: http://muonics.net/school/spring05/videoInput/

0

adf88 dokładnie tak. Wiedziałem, że gdzieś w directX coś takiego widziałem i to właśnie jest DirectShow. Żeby było śmieszniej wlodaro mógł mnie posłuchać na początku i wrzucić directX z SDK. Teraz właśnie zainstalowałem i jest wśród nich aplikacja do obsługi kamerki internetowej (a właściwie pewnie obsłuży wszystko co jest kompatybilne z kamerkami, czyli karty TV itd, bo aplikacja przechwytuje obraz). Niestety ja tej aplikacji nie przetestowałem bo nie mam kamerki, ale sądząc po komunikacje który się wyświetla to jest to i powinno zadziałać. Zapewne zadziała, bo wiem z doświadczenia że różne programy pod windows przechwytujące obraz, nie mają problemu z przechwyceniem go z karty TV bo nie raz coś zgrywałem z takiej karty bez oryginalnego oprogramowania do niej.

Jeśli zaś chodzi o podłączenie, to niesty na k. graf. jest zazwyczaj jedynie wyjście S-Video i nie wszystkie karty mają wejście. Pewnie tutaj jedynym rozwiązaniem jest podpięcie odbiornika na to pasmo dopasowanego do odbioru sygnału TV a potem sprzęgnięcie tego z kartą Telewizyjną a następnie napisz program z wykorzystaniem DirectShow.

Po resztę informacji właściwie można odesłać do dokumentacji DirectX w której jest wiele rzeczy o DirectShow, oraz do przykładu dorzuconego do DirectX i Internetu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1