[ C / C++ ] analizator dźwięku

0

witam, uzywam systemu linux jakby coś...
chciałbym sie poradzić Was forumowiczów w pewnej sprawie, bo marzy mi sie napisać programik który odtwarzany dźwięk przedstawi na podłączonym do lpt układzie z diodami LED, ale głównie potrzebuje pomocy jesli chodzi o pierwszą część mojego zadanka - tzn. jak najwygodniej bedzie 'przechwycić' wyjście dzwieku (i np. odczytać jakieś informacje o nim). I sam jeszcze nie wiem, ale może wy mi powiecie jak bedzie najwygodniej to wykonać:
a) zrobić własny odtwarzacz w np. Qt i przechwycić wyjście komponentu dźwiękowego
b) oprogramowac sterownik dźwięku i zinterpretować wychodzący dźwięk
c) zrobić wtyczke do jakiegoś istniejącego odtwarzacza

Może mi pomożecie ? Chociaż ustalić jakies słowa kluczowe do google, albo jakieś linki
Z góry thx za zainteresowanie [soczek]

0

mozna poprobowac z SDL

http://gpwiki.org/index.php/SDL

0

wybrałem jednak opcje c).
napisałem plugin do xmms i uzyskałem to co chciałem :-)

@reichel: ale i tak za link dzieki, moze sie przydać to sobie zapisze ;-)

0

Mam w miare podobny problem, z tym że nie znalazłem na niego jakoś odpowiedzi.
Chcę napisać program pod Windows, który w czasie rzeczywistym pobierze dźwięk podany na mikrofon i sprawdzi, czy to ten dźwięk, który chcę, a następnie coś zrobi. Przykład: wyłączenie diod na klawiaturze za pomocą klaśnięcia. Interesuje mnie część związana z pograniem i analiza dźwięku. Słyszałem, że jest to możliwe za pomocą kilku linijek kodu WinApi.

0
Dany napisał(a)

Mam w miare podobny problem, z tym że nie znalazłem na niego jakoś odpowiedzi.
Chcę napisać program pod Windows, który w czasie rzeczywistym pobierze dźwięk podany na mikrofon i sprawdzi, czy to ten dźwięk, który chcę, a następnie coś zrobi. Przykład: wyłączenie diod na klawiaturze za pomocą klaśnięcia. Interesuje mnie część związana z pograniem i analiza dźwięku.

Pobranie dźwięku w formie próbek to łatwizna: Odtwarzanie i rejestrowanie dźwięku na niskim poziomie. PARTIII [WinApi][CBuilder]

gorzej z analizą, tu nie znam żadnej biblioteki którą mógłbyś się posłużyć, musisz czegoś poszukać albo sam napisać jeśli masz dość wiedzy na temat analizy sampli dźwięku...

Dany napisał(a)

Słyszałem, że jest to możliwe za pomocą kilku linijek kodu WinApi.

Widać żeś nigdy nie pisał w WinAPI :>

0

Nom, a z C++ właściwie zaczynam, bo niewiele pamiętam z tego, co sie uczyłem kilka lat temu :P Ale dzięki, dalej sam będę musiał poszukać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1