[C, OpenGL] Scena w scenie i blokada okna

0

Mam dwa pytania:

  1. Jak za pomoca bibliotek z OpenGL powiazanych zrobic nieskalowalne okno ? Tak by nie mozna bylo skalowac okna?

  2. Jak moge zrobic cos takiego ze mam okno programu i w nim generuje menu itp rzeczy a w jednym miejscu wyswietlana jest jakas mapa czy cos podobnego. Czyli jak wyswietlac tylko we fragmecie sceny obrazy 3D i na to nalozyc plaskie 2D menu ? Menu moze oczywiscie zachodzic na podscene 3D ale podscena 3D nie moze sie przebijac nad menu.

Z gory dzieki :)

0

ad. 2
Możesz na przykład rysować menu jako ostatnie, wtedy żaden element 3D nie najdzie na menu.

0

Jak moge rozwiazac problem perspektywy?

Tzn te okienko bedzie wyswietlane z lekkim przesunieciem do gory i w lewo wiec jak zrobic by w tym okienku w scenie nie byla kopnieta perspektywa? I jednoczesnie menu mialo wlasna perspektywe?

0

Jeżeli nie używasz kamery, to przed wyświetleniem menu, możesz użyć funkcji
glLoadIdentity();
Funkcja zeruje wszystkie rotacje i przesunięcia.

0

Jak myslicie jakie menu bedzie lepsze:

  1. Statyczne (jak w Tibii :P pewnie wszyscy to znaja)
  2. Dynamiczne, zmienia sie wraz z rozmiarem okna (W niektrorych rozdzielczosciach brzydko bedzie wygladac :/)
  3. DO wyboru, male, normalne, duze (kazdy sam sobie jego wielkosc ustawia :))

Mysle ze 3 bedzie najlepsze :)

Ale caly czas nie wiem jak zmusic okieno by bylo nie skalowalne przy udziale myszki? Lub jak zrobic by nie bylo mozna zmineijszyc rozmiaru okna do jakiejs granicznej wartosci?

0

Co do zmniejszania to szukałeś na MSDN? Tam powinno być.

Menu, dynamiczne chyba leprze, przecież nikt nie będzie chyba grał w niższej rozdzielczości niż 800x600.

0

MSDN nic nie pomoze :P tworze pod linuxa :)

Znalazlem pare zmianek w dokumentacji ogl o minimalnym rozmiarze :)

Zobacze jak bedzie wygladalo skalowanie, jak wyjdzie normalnie to tak zostawie :)

Ta gierka ma dzialac zasadniczo tylko w okienku :) moze cos wyjdzie :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1