SetPointer - metoda na wskaźnik

0

hello!

Mam taki mały problem:
Potrzebuję w pewnym szablonie klasy stworzyć metodę SetPointer, która przypisuje jednemu składnikowi (typu Obiekt * Pointer) klasy wskaźnik do innego obiektu tej samej klasy albo NULL . Najlepiej by było gdyby ta funkcja działała następująco:

Obiekt.SetPointer(O2); //ustawia Obiekt.Pointer tak żeby wskazywał na O2

Obiekt.SetPointer(NULL); //ustawia Obiekt.Pointer na NULL

Trochę się zagmatwałem z tymi wskaźnikami i stąd moje pytanie: Czy bez tworzenia dwóch funkcji przeładowanych (jednej przyjmującej referencję obiektu, a drugiej const int) da się w ogóle coś takiego zrobić? Jeśli tak to prosiłbym o podpowiedź bo ilekroć coś wykombinuję to kompilator mi wyrzuca niezgodność typów danych z deklaracją.

0

domysl: O2 to jest o2 nie zero-dwa? :)

odp: pierwsza metoda powinna miec param Obiekt *, a druga jest niepotrzebna, zero powinno byc autocastowane przez kompilator na kazdy typ wskaznikowy bez jednego nawet warninga.

poza tym wydaje mi sie ze lepsza intuicyjnosc uzyskasz robiac 2 metody:
set_pointer(Obiekt * const ptr){this->ptr = ptr;}
clear_pointer(){this->ptr = 0;}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0