[Linux] Grafika niskopoziomowa w C/C++

Odpowiedz Nowy wątek
2007-01-15 15:12

Rejestracja: 14 lat temu

Ostatnio: 8 lat temu

0

Czy próbował ktoś grafiki niskopoziomowej w C++ na linux-ie bez dodatkowych bibliotek typu SDL i Allegro itp? Podejrzewam, że jeśli da się to wykonać to z wstawkami w assemblerze(ale ja znam go miernie). Zna może ktoś jakieś przykłady? Szukałem poprzez mojego przyjaciela Google ale nie był skory do współpracy.
Zależy mi tylko na tym, żeby wiedzieć jak zainicjować/zamknąć ekran i wyświetlić punkt na ekranie. Może być monochromatycznie choć lepsze było by 256/16 kolorów.

Za wszelką pomoc dziękuję.

Pozostało 580 znaków

2007-01-16 01:07

Rejestracja: 17 lat temu

Ostatnio: 1 dzień temu

0

hmm nie ma grafiki niskopoziomowej jezeli mowa o X'ach :) bo w nich najnizszy poziom to xlib, a co do typowej niskopoziomwej grafy to obadaj sobie zrodla libsvga czy jakos tak


Pozostało 580 znaków

2007-01-21 10:47

Rejestracja: 14 lat temu

Ostatnio: 8 lat temu

0

Nie chodzi mi o grafikę w Xach. Program będzie uruchamiane w konsoli i przed Xem.
Chciałem zaimplementować 13H w mojej aplikacji ale Assembler i C++ na linuxie to raczej nieciekawe połączenie. Kompilator zaczą mi wywalać coś o błędzie mov. A przykład który wpisywałem na bank był dobry. Może poprostu implementacja jego w pod g++ mi nie wyszła.

Jeśli ktoś korzystał z 13H na linuxie był bym bardzo wdzięczny za pomoc lub też informacje jaką biblioteke uruchomić, że by nie korzystała z bibliotek X.

Zależy mi na wielkości programu i jego szybkości + ewentualna łatwa implementacja w różnych dystrybucjach i na różnych architektórach. (dlatego zawziołem się na 13h :/)

Pozostało 580 znaków

2007-01-21 14:20

Rejestracja: 17 lat temu

Ostatnio: 1 dzień temu

0

wiesz ale linux dziala w trybie chronionym wiec to raczej nie bedzie tak proste jak pod dosem, tak jak wyzej pisalem obadaj libsvga


Pozostało 580 znaków

walec51
2007-01-30 15:39
walec51
0
malkowitch napisał(a)

Chciałem zaimplementować 13H w mojej aplikacji ale Assembler i C++ na linuxie to raczej nieciekawe połączenie. Kompilator zaczą mi wywalać coś o błędzie mov. A przykład który wpisywałem na bank był dobry.

Po pierwsze dokładnie jakie błędy?

Po drugie przykład był dobry pod jakim kompilatorem? Bo wiesz konwencje wstawek assemblerowych trochę się różnią na różnych kompilatorach. Najlepiej napisz to co chcesz w czysty asm'ie i zrób z tego bibliotekę (.so lub .a).

Sporo materiałów o assemblerze na Linuksie masz na (chyba nawet o 13h coś było):
http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro/

malkowitch napisał(a)

ewentualna łatwa implementacja w różnych dystrybucjach i na różnych architektórach. (dlatego zawziołem się na 13h :/)

Przenośność pomiędzy różnymi architekturami kodu z wstawkami assemblerowymi ?! Ciężka sprawa... będziesz musiał napisać te wstawki dla x86, x86_64, PowerPC, Motorola, SPARC, ....

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0