Szkielet biblioteki dll ...

0

Bardzo prosze Kogos o pomoc, szuaklem juz wszedzie i nigdzie nie moge niczego znalezc :-( nt tworzenia i uzywania wlasnej biblioteki dll w Borland C++ 3.1
Naprawde Prosze Was Pomozcie
z gory Dziekuje chocby za przeczytanie tego tematu
i czy choc ten 3.1 dziala poprawnie pod WinXP bo gdzies wyczytalem ze jest on 16 bitowy i jedynie pod Dosem i Win3.11 działa :( ?

0

On jest szesnasto bitowy i (z tego co wiem) to w tamtych czasach DLL-i nie było (zamiast DLL używano EXE). Lepiej więc wziąć się za coś z Win 32.

0

Popieram :-) .

0

no ok przerzucilem sie na Borlanda 5.02 ale nadal jestem zielony jakby ktos mogl mi jakis lekki tutorial podac to bylbym ogromnie wdzieczny

0

Zobacz na cyfbar.republika.pl tam jest kurs tworzenia DLL. Jeśli masz Petzolda "Programowanie Windows", tam też znjadziesz o DLL.

0

Muszę cię zmartwić co kompilator to jest inaczej

@ Borli

Budowa bibliotek dll
w Builder C++ wygląda trochę inaczej niż w Borland 5.02 (.01 , 00 )
ale niech będzie
przynajmniej kawałek , odpaliłem Borland 5.00 ( bo normalnie to BCB :-)) .

Otwierasz BC 5.02 .
Wybierasz :

File->New->Project . W oknie NEW TARGET

Wybierasz OPCJE :

'Dynamic Library' ,
Platform ->Win32 ,
Target Model ->GuI,
Frameworks -> ( usuwamy zaznaczone wszystko )

Libraries -> Dynamic

NASTEPNIE GUZIK Advanced
Zaznaczamy .C Node i usuwamy zaznaczone .rc i .def

NASTĘPNIE GUZIK Browse i zapisujemy projekt pod nazwą nap: testbib.ide w jakimś katalogu

OTWORZY się Widok drzewa

      testbib.dll [.dll]
        testbib.c [.c]

Klikasz na testbib.c i otwiera się edytor .

Wpisujesz tam :

#include <windows.h>
#include "testbib.h"

int WINAPI DllMain(HINSTANCE hInstance ,DWORD fdwReason ,PVOID pvReserved)
{
       return 1 ;
}

int CALLBACK _export  Funkcja_test_dll(void)
{
       MessageBox(NULL,"xx","yy",MB_OK) ;
       return 1 ;
}
//

W Katalogu w którym masz projekt musisz umieścić następujący plik w którym
zawarte są nazwy które biblioteka będzie zawierać :


#ifndef __TESTBIB_H
#define __TESTBIB_H
//   Funkcje zawatre w bibliotece

#ifdef __cplusplus
extern "C"{
int CALLBACK _export  Funkcja_test_dll(void) ;
          }
#else
int CALLBACK _export  Funkcja_test_dll(void) ;
#endif

#endif


Ja umieściłem tam jedną funkcję ' Funkcja_test_dll '

Z MENU Wybierasz Project -> Build All i masz gotową bibliotekę (jeśli poprawnie
wszystko wykonałeś :-)).

UWAGA . Z ostanie utworzony plik .dll oraz plik .lib

Aby sprawdzić działanie robimy program w postaci np :


#include <windows.h>
#include "testbib.h"


int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance ,HINSTANCE hPrevinstance ,
                      PSTR szCmdDupa , int iCmdShow )
{

             Funkcja_test_dll() ;
             return 0 ;
}

Przed kompilacją trzeba umieścić plik z funkcjami biblioteki ""testbib.h" w katalogu
projektu aplikacji .ORAZ dołączyć do PROJEKTU plik .lib

Plik .dll musi znajdować się w katalogu Aplikacji lub systemowym aby ją uruchomić .

I Tyle.

To tylko najprostrzy przykład .
Proponuję jednak jakąś Książkę , bo temat jest o wiele bardziej rozwlekły .

0

:) czlowieku ratujesz mnie :) Dziekuje !

tylko ze sie dowiedzialem ze to ma byc robione w czyms darmowym a z tego co sie orientuje to 5.02 nie jest darmowy ?? ze stronki borlanda sciąglem cos takiego jak freecommandLinetools (Borland C++ Compiler 5.5 With Command Line Tools Version 5.5.1) wiec skoro byl na stronce to chyba jest darmowy ?? help

0

Możesz też znaleźć inne kompilatory , darmowe , były publikowane
wersje Borland C++ Builder personal na płytach w jakichś gazetach Komputer świat
czy coś :-( , na stronie Borlanda masz też Buildera C++ 6 do pobrania ,do zastosowań
niekomercyjnych.

W Command line tools to się nie baw bo się zarypiesz (czytaj mi by się nie chciało)
, wszystko trzeba robić na piechotę
i z wiersza poleceń lub plikami wsadowymi .Mozna go jeszcze podpiąć (bcc32) pod
edytory dla programistów :

http://pl.wikipedia.org/wiki/FreeCommandLineTools

http://personal.sirma.bg/Jogy/bcc55.html

Lub IDE relo , wygląda całkiem sympatycznie

http://www.fifsoft.com/relo/

,ale po co ?.Kiedyś bawiłem się pisząc nakładkę graficzną
na ten kompilator , ale to masło maślane - przy pomocy Builera C++ :-D , dla ćwiczenia .
(Relo też jest napisany w Builder ,4 )
Właściwie jeśli są dostępne darmowe kompilatory z graficznym IDE to nie ma sensu
się w to pakować .(To tylko moje zdanie )
No i jest jeszcze Dev C++ ...i jeszcze piękniejszy wxDev C++

http://wxdsgn.sourceforge.net/

http://wxdsgn.sourceforge.net/downloads.php

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1