Instalacja biblioteki graficznej Allegro

0

Witam. Mam problem z instalacją allegro. Ściągam biblioteke, wchodzę do folderu "include" zaznaczam wszystkie pliki i kopiuje do folderu include w Dev-C++ 4.9.2.
No i wydaje mi się że wina tkwi w instalacji skoro nie moge skomilować prostego programu, np. tego typu:

#include <allegro.h>

int main()
{
allegro_init();
install_keyboard();
set_color_depth(8);
set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT,640,480,0,0);
set_palette(default_palette);
clear_to_color(screen,15);
text_mode(-1);
textout(screen,font,"Yoo Allegro !!! :D",20,20,1);
readkey();
allegro_exit();
return 0;
}
END_OF_MAIN()

Log kompilacji tego programu to:
27 błędów!

Kompilator: Default compiler
Wykonywanie  g++.exe...
g++.exe "F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp" -o "F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.exe"    -I"F:\CPP\lib\gcc\mingw32\3.4.2\include"  -I"F:\CPP\include\c++\3.4.2\backward"  -I"F:\CPP\include\c++\3.4.2\mingw32"  -I"F:\CPP\include\c++\3.4.2"  -I"F:\CPP\include"   -L"F:\CPP\lib" 
In file included from F:/CPP/include/allegro/internal/alconfig.h:40,
                 from F:/CPP/include/allegro/base.h:40,
                 from F:/CPP/include/allegro.h:25,
                 from F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp:1:
F:/CPP/include/allegro/platform/aldjgpp.h:20:19: pc.h: No such file or directory
F:/CPP/include/allegro/platform/aldjgpp.h:22:21: dpmi.h: No such file or directory

F:/CPP/include/allegro/platform/aldjgpp.h:23:21: go32.h: No such file or directory
F:/CPP/include/allegro/platform/aldjgpp.h:26:27: sys/farptr.h: No such file or directory
In file included from F:/CPP/include/allegro/draw.h:66,
                 from F:/CPP/include/allegro.h:40,
                 from F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp:1:
F:/CPP/include/allegro/inline/draw.inl: In function `void _putpixel(BITMAP*, int, int, int)':
F:/CPP/include/allegro/inline/draw.inl:413: error: `_farsetsel' undeclared (first use this function)
F:/CPP/include/allegro/inline/draw.inl:413: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
F:/CPP/include/allegro/inline/draw.inl:413: error: `_farnspokeb' undeclared (first use this function)
...
//////q: ciach..
...
F:/CPP/include/allegro/inline/draw.inl:524: error: `_farnspeekl' undeclared (first use this function)

In file included from F:/CPP/include/allegro.h:77,
                 from F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp:1:
F:/CPP/include/allegro/platform/aldos.h: In function `void _set_color(int, const RGB*)':
F:/CPP/include/allegro/platform/aldos.h:265: error: `outportb' undeclared (first use this function)

F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp: In function `int main()':
F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp:11: warning: `text_mode' is deprecated (declared at F:/CPP/include/allegro/alcompat.h:155)
F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp:11: warning: `text_mode' is deprecated (declared at F:/CPP/include/allegro/alcompat.h:155)
F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp:12: warning: `textout' is deprecated (declared at F:/CPP/include/allegro/alcompat.h:157)

F:\-=MAKE_GAME=-\TUTORIALE\Allegro\lazik.cpp:12: warning: `textout' is deprecated (declared at F:/CPP/include/allegro/alcompat.h:157)

Wykonanie zakończone

Proszę o pomoc i wyruzomiałość. I teraz drugie pyatnie. Która bibliotek jest według was lepsza, Allegro czy SDL. Ja już w zasadzie wybrałem to drugie ale chętnie oblukam Allegro, w SPACJA końcu jeszcze nie zacząłem kodzić w SDLu a zasmakować :-) Allegro nie szkodzi, może mi się spodoba i jednak będe programował w nim :>

Dzięki

0

omg [glowa]
jak sie cos instaluje to sie najpierw czyta INSTALL albo inny plik z dokumentacji :/ [!!!]

pisze jak krowie na rowie zeby zrodla skonfigurowac dla mingwa, bo ty skompilowales dla djgpp albo skopiowales paczke skompilowana dla djgpp a ma byc dla mingwa ;p

0

Sorry ale niebardzo rozumiem co to jest ten jg...I dokumentację przegladałem...
Dlatego proszę was o pomoc, takim bardziej Polskim aniżeli programistycznym językiem. :-)

0

Wybierasz w Dev NARZĘDZIA->Sprawdź, czy są nowe uaktualnienia/pakiety... Następnie wybierasz server devpaks.org, bo pierwszy ma zły adres, i naciskasz CHECK FOR UPDATES. Później z GROUPS wybierasz ALLEGRO i zazanaczasz co cię interesuje. Później przy tworzeniu nowego projektu wybierz Allegro Application i już masz przykładowy program, który na pewno działa.

0

Dzięki, bardzo mi pomogłeś. Dzięki temu urządzeniu(opcji) będe bez problemów mógł ściągać inne dodatki czy biblioteki, że też o nim dopiero teraz się dowiedziałem. Zpoczątku były problemy, Dev-C++ niechciał zainstalować biblioteki i wyskakiwał error ale ponowna instalacja kompilatora pomogła. Teraz biore się za rozgryzanie biblioteki :>

0

Niechce zakładać nowego tematu dlatego tu Od razu napisze.
Spodobało mi się to Allegro i chyba w nim będę programował, jeszcze tylko powierzchownie wymacam SDL :-)
Nierozumiem rysowania po ekranie, wiem jak to robić ale chcę też wiedzieć co robię. Otóż np. rysowanie linni pionowej.

line(screen,50,50,450,makecol(30,20,226));

I to wygląda tak: argumenty to bitmapa, X, Y1, Y2, numer koloru.
Ale rysując linię pionową przecież mamy tylko x i y i nierozumiem po co jest ten y2
X- jeden punkt Y- drugi punkt . następnie je łączymy i mamy linię pionową a teraz po kiego Y2?

To samo z rysowanie trójkąta:

triangle(screen,60,80,60,440,540,440,makecol(116,232,226));

Po co x1, y1, x2,y2,x3,y3 skoro wystarczyłoby x,y,z?
Jeśli można fajnie by było jakby ktoś zaobrazował to jakimś paintowskim rysunkiem.

EDIT: Już wszystko rozumiem

0

ja zainstalowałem pakietu , przeinstalowałem od nowa i zrobiłem starszy pakiet allegro z listy i dalej to samo

[Linker error] undefined reference to `_install_allegro_version_check'
im więcej komand tym więcej takich linijek oczywiście z różna końcówką

może coś trzeba w projekcie w parametrach wykonać w linekrze
-lmingw32 -lSDLmain -lSDL
to do DSL może ktoś wie jak do allegro będzie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1