tablica obiektów

0

Dokładnie. Tylko stawiaj średniki. No i pod ten sam indeks przypisujesz inne obiekty, przez co tracisz adres pierwszego z nich i co za tym idzie masz wyciek pamięci. Chyba, że są to literówki ;)

Oczywiście co do szybkości zapisania tych instrukcji to nic nie zyskujesz w porównaniu do poprzedniego zapisu, bo nadal musisz klepać wszystkie 10 elementów z palca.

0

Jezeli obiekty roznia sie tylko tymi napisami, to szybciej inicjalizowac mozesz tak:

char* napisy[] = {"Jeden"; "Dwa", "Trzy", "Cztery"};
CKlasa *tablica = new CKlasa[liczba];
for(int i = 0; i < 4; i++)
  tablica[i] = CKlasa(NULL, napisy[i]);
0

A co do tych tablic. To w czym lepsze są tablice alokowane dynamicznie od tych zwykłych?

0

Teoretycznie chyba niczym, praktycznie nie zawsze wiesz ile taka tablica ma zajmowac miejsca, np. wyliczasz/dowiadujesz sie od uzytkownika dopiero w trakcie dzialania programu.

0

a właśnie przy okazji tego tematu:
czy heap to po polsku sterta ?? Pan Grębosz nazwał to zapas pamięci. Czy ta sterta to zapas pamięci ?
no i jeszcze co do tablic dynamicznych to chyba to że dzięki temu że operujemy na niej wskaźnikiem możemy wygodnie operować czasem życia, i jest dostepna zawsze jesli mamy choc jeden wskaźnik w danym zakresie.
pzdr

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0, botów: 1

Robot: CCBot