Biblioteka do grafiki 2D

0

Jakie są dobre, w miare proste biblioteki/silniki do grafiki 2D pod C# ?

Ściągnąłem sobie DirectX SDK i okazało się że DirectDraw został usunięty z biblioteki.
A tworzenie grafiki 2D przez Direct3D jest trochę dziwne, trzeba poznać podstawy 3D, żeby tworzyć grafikę 2D, paradoks.

Więc szukam bibliotek coś a'la DelphiX albo dobrego kursu tworzenia grafiki 2D pod Direct3D.

Potrzebuję tego oczywiście do pisanie gier. :D

0

DirectDraw nie został usunięty - tylko połączony z Direct3D, bo wiele funkcji zaczęło się dublować - wcale nie musisz jednak wykorzystywać 3D, by korzystać z 2D. Mimo to, nawet używając tego, musisz dodawać:

using Microsoft.DirectX.DirectDraw

http://santamartadotnet.hp.infoseek.co.jp/documents/csharp/manageddx00.html

0

Zainstalowany mam DirectX SDK (April 2006).
W VC# do wyboru mam DirectX wersja dla .NET 1.1 albo dla .NET 2.0.

W wersji 1.1 jest DirectDraw ale przy klasach z DDraw pokazuje taki tekst:
This class is deprecated... coś tam, coś tam, że ta klasa nie jest zalecana do użytku i w następnych wersjach DX jej nie będzie.

W wersji 2.0 dotrzymali słowa i usunęli DDraw.

// dop. (17.04.2006 18:55)

Chodzi mi przede wszystkim o prostą w użyciu biblioteke do grafiki 2D (najważniejsze żeby miała wyświetlanie bitmap + mapa przezroczystości).
Coś tak banalnego jak DelphiX :P

Dziś troche posiedziałem nad OpenGL i DirectX i stwierdziłem, że nie opłaca mi się na razie tego rozpracowywać, żeby osiągnąć jakiś banalny efekt.

Myślałem nawet nad GDI, ale nie mogłem tam znaleźć map przeźroczystości.

//dop. (24.04.2006)

W sumie doszedłem. Jak ktoś będzie kiedyś szukał takiej informacji to prosze bardzo:
W bibliotece Direct3D jest klasa Sprite, która pozwala tworzyć obiekty w przestrzeni 2D.
Tworzymy Sprite'a, dajemy sprite.Draw2D(...) podajemy teksture i współrzędne i sprawa załatwiona.

Jak jeszcze rozpykam do końca grafike 2D w MDX to może artykuł walne :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1