Serwer Offline/Online

0

Witam,
Mam pewien problem z tworzeniem Launchera do gry MMORPG. Chciałbym dodać do tego programu wykrywanie czy serwer jest offline czy online, coś za zasadzie wysyałnie danych do serwera (ping) i jeżeli serwer odpowie ustawić text label na OnLine jeżeli nie odpowie to na OffLine. (może niezbyt trudne zagadnienie lecz ja dopiero zaczynam przygode z programowaniem (Mam 15lat))
Pozdrawiam Jajcer

0

using System;
using System.Net.NetworkInformation;

namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Ping p = new Ping();
if (p.Send(@"www.4programmers.net", 1000).Status == IPStatus.Success)
{
//label.text = "online";
}
else
{
//label.text = "offline";
}
}
}
}

0

thx ;] Działa

0

Tylko jeden problem kiedy serwer jest offline wywala błąd (w aplikacji konsolowej jak i okienowej), ma ktoś jakis pomysł?

0
jajcer napisał(a)

Tylko jeden problem kiedy serwer jest offline wywala błąd (w aplikacji konsolowej jak i okienowej), ma ktoś jakis pomysł?

Nie wiem czy to cie zadowoli ale moim zdaniem powinieneś przechwycić wyjątek, jezeli bedzie to PingException to mozesz sądzic ze nie stało sie nic powaznego - po porstu serwer jest offline

string str = "balablabala.net";
Ping p = new Ping();
try
{
    if (p.Send(str, 1000).Status == IPStatus.Success)
    {
         //Online
    }
    else
    {
         //Offline
     }
}
catch (PingException e)
{
    Console.WriteLine("Ping Exception: {0}", e.Message);
    /* 
         prawdopodobnie serwer jest offline, wiec zamiast powyzszej linijki mozesz wyswietlic "offline" na labelu 
    */
}
catch (Exception e)
{
    Console.WriteLine("Exception: {0}", e.Message);
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0