Tablica Klas

0

Czy tak jak można utworzyć tablice struktur danych da się utworzyć tablicę klas? Chodzi mi o to, czy taka implementacja jest w ogóle możliwa? Jeżeli tak, to jak pokrótce można to zrobić?

namespace ConsoleApplication1
{
	struct Mnozenie
	{
		public double liczba1, liczba2, wynik;
	};
...
...
...

Mnozenie[]wynik = new Mnozenie[i];
0

Nie da się stworzyć tablicy klas da się tylko stworzyć tablicę obiektów klasy :P

0

Jest możliwe ale w przypadku, który podałeś kontrsuktor nie może pobierać argumentów albo musi posiadać argumenty domyślne.

0

Co za debil usunął post z prawidłowym rozwiązaniem?!

Masz tablicę klas:

class TAclass
{
int s, z, c, z, a, w;
};

typedef TAclass SexClass[6];

0

Naturalnie, zbyt potocznie sformulowalem pytanie - chodzi oczywiscie o obiekty klasy.

A to taki moj szybki przyklad:

ass Macierz
	{
		public int liczba1;
		public int liczba2;

		public void wyswietl()
		{
			Console.Write(liczba1+" ");
			Console.WriteLine();
			Console.Write(liczba2+" ");
			Console.WriteLine();Console.WriteLine();
		}

a nastepnie tworze tablice, ktora chce wypelnic elementami losowo wybranymi:

Macierz[]tablica = new Macierz[10];
			Random losowa = new Random();
			
			for (int n=0; n<=9; n++)
			{
		                tablica[n].liczba1=losowa.Next(100);
                                tablica[n].liczba2=losowa.Next(100);

			};

Problem w tym, ze pojawia sie ostrzeżenie w miejscu tablica[n].liczba1=losowa.Next(100); o nastepujacej tresci: Object reference not set to an instance of an object.

0

A w czym to jest? W C#?!

0

co to za zapis:
Typ []ident;

odwrotna notacja afrykańska?

0

Tak, C#.

0
Ravczy napisał(a)

Tak, C#.

NTF!

0

Nie zwrocilem uwagi... uuups!

0

Czy może mi ktoś dać wskazówki do rozwiązania mojego problemu?

0

Powinno być tak:

Macierz[]tablica = new Macierz[10];
			Random losowa = new Random();
			
			for (int n=0; n<=9; n++)
			{
		                tablica[n] = new Macierz();
                                tablica[n].liczba1=losowa.Next(100);
                                tablica[n].liczba2=losowa.Next(100);

			};

W C# tworzona tablica zawsze wypełniana jest wartościami domyślnymi dla danego typu. Dla typów przekazywanych przez referencję wartością domyślną jest null.

0

O to chodziło :) Dziękuje bardzo.

0

Troche losowość liczb nie działa jak powinna, powtarzaja sie wartosci.

0

Random losowa = new Random(); wyciągnąłem poza pętle for i wszystko jest juz ok :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1