unity gra 2d

0

Witam natknąłem się dzisiaj na problem o nazwie NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
UnityEditor.Graphs.Edge.WakeUp () (at <732b665a0eb44a80b9931c01ad63f8b8>:0) i kompletnie nie mam juz pomyslu jak sie go pozbyc
w skyrpcie ponizej chodzi mi o to aby moj przeciwnik ktory wykryje że nie ma ziemi pod nim zawraca w drugi kierunek gdzie ta ziemia jest , w skrypcie mam rowniez juz działajacy wątek robiący to samo tylko że ze scianą oczywiscie mógłbym to zrobic takim samym sposobem jak z tą sciana ale chcialem sie trochę pobawić Physics2D.Raycast() , jestem nowy w srodowisku robienia gier , jakieś dam doswiadczenie z programowaniem mam.
Skypt:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class enemyContoller : MonoBehaviour
{


  

     public float speed = 5f;

  private int isFacingRight;

    private Rigidbody2D enemyRB;
    public  Transform  groundpoint;

    public float distance;



public bool atTheGround;
    public LayerMask Mask;
    private Vector2 movement;

 


          void Start()
    {
        enemyRB=GetComponent<Rigidbody2D>();
        isFacingRight = 1;
    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {

      rot();
      
        moveEnemy();

    }


    public void moveEnemy(){

     movement.Set(isFacingRight * speed , enemyRB.velocity.y);  /* set ustala nowe os x X I Y */ 
     enemyRB.velocity=movement;
    transform.Rotate(0f , 0f , 0f); 


atTheGround=Physics2D.Raycast(groundpoint.position , Vector3.down  ,distance , Mask);
//      Debug.Log(atTheGround);

   
      
    }



    public void rot(){




    }

    public  void OnCollisionEnter2D(Collision2D other) {
        if(other.gameObject.tag=="wall"){

transform.Rotate(0f , 180f , 0f);
  isFacingRight *= -1;
        }
    }

public  void OnDrawGizmos() {
    
Gizmos.color=Color.red;

Gizmos.DrawWireSphere(groundpoint.position ,distance);

}
    

    


}
1

troche slabo sie czyta Twoj post TY @Ktos , ale wygooglowalem Twoj blad i wyszla mi ta opowiedz

https://answers.unity.com/questions/1020334/unexplanable-null-refrence-exception.html

https://www.google.com/search?q=UnityEditor.Graphs.Edge.WakeUp+()+(at+%3C732b665a0eb44a80b9931c01ad63f8b8%3E%3A0)&oq=UnityEditor.Graphs.Edge.WakeUp+()+(at+%3C732b665a0eb44a80b9931c01ad63f8b8%3E%3A0)&aqs=chrome..69i57.231j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

nie wiem co probowales robic by sie pozbyc bledu, ale czy probowales tak jak w sugestiach zrestartowac unity? Moze update'owac? i zresetowac kompa dla pewnosci ze zaden process nie wisi

2

Z innej beczki.
Jak robisz platformówkę, to chodzenie AI mógłbyś przypisać każdemu wrogowi na sztywno, minX, maxX, w zależności, ile ma miejsca na platformie ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1