Monetyzacja aplikacji stworzonej w Unity.

0

Witam.
Stworzyłem swoją pierwszą aplikację w Unity i chcę ją zmonetyzować. Aplikacja nie jest jeszcze opublikowana.
Zaimplementuję do niej AdMob oraz opcje subskrypcji za symboliczna kwotę jakąś typu 1-2$ i dzięki tej subskrypcji wyłączą się reklamy oraz jakiś tam bonus.
Kompletnie nie wiem jak działa In-App Purchase od Unity i nie chcę się wkopać.
Aplikacja jest bez rejestracji i właśnie to mnie zastanawia.
Czy wystarczy, że w aplikacji zaimplementuje jakąś metodę, która pobierze paragon ze sklepu i sprawdzi czy subskrypcja jest aktywna?
Co w sytuacji kiedy użytkownik odinstaluje aplikację i zainstaluje ją na nowo?
Dokumentacja niewiele mi mówi. Patrzyłem w Unity na Demo IAP i nie za bardzo rozumiem kod.
Proszę o jakieś podpowiedzi jak to wygląda i jak do tego podejść.

1

Co w sytuacji kiedy użytkownik odinstaluje aplikację i zainstaluje ją na nowo?

Jeśli chodzi o przywracanie zakupów, to tutaj masz trochę danych jak się to zachowuje, w zależności od platformy: https://docs.unity3d.com/Manual/UnityIAPRestoringTransactions.html

Aplikacja jest bez rejestracji i właśnie to mnie zastanawia.

API jest tak pomyślane, żeby wystarczyło konto (Google/Apple) danego użytkownika, aby pamiętać jego transakcje. Ty nie musisz zbierać tych danych.

Czy wystarczy, że w aplikacji zaimplementuje jakąś metodę, która pobierze paragon ze sklepu i sprawdzi czy subskrypcja jest aktywna?

Do IAP powinieneś zaimplementować odpowiedni interfejs: https://docs.unity3d.com/Manual/UnityIAPInitialization.html
Wszystko co się dzieje automatycznie jest obsługiwane przez jego metody.

Ja bym nie wchodził w subskrypcje. Mnie raczej ciągłość opłat zniechęca do zakupu. Już prędzej bym brał jednorazowo coś w stylu konta VIP. Gra, w której bym brał subskrybcję musiałaby mnie wciągnąć bardzo mocno, żeby subskrypcja miała sens i bym grał miesiąc za miesiącem...

W IAP jest podział na itemy Consumable i Non‑Consumable. Consumable nie da się "Restore", chyba, że je zapiszesz w chmurze. Konto VIP jest Non-Consumable i da się zrobić Restore. Czyli gracz na swoim koncie Google/Apple zawsze będzie VIPem, jak zakupi.

0

Dzięki za odpowiedź :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1