Hej, taki problem..
Mam do zamodelowania różne rodzaje zagrywek (z koszykówki)- rozkład ich właściwości wygląda mniej więcej tak:
W sumie jest 11 'podtypów' zagrywek, pięć z nich nie potrzebują innych właściwości, reszta tak - z czego 4 używają jednej wspólnej (ilość pkt), a żadna nie potrzebuje wielu.
Waham się pomiędzy dwoma rozwiązaniami, z których żadne mi się nie podoba:
- Klasa Play - mająca wszystkie propsy oraz Enuma z rodzajem zagrywki- tutaj problemem (?) jest duża ilość nulli.
- Abstrakcyjna klasa Play, mająca 11(!) podklas - przy tym rozwiązaniu będę się pewnie musiał potem paprać z rozpoznawaniem dynamicznym jaka klasa akurat przyszła (do wyliczania statystyk itp.) (EDIT: albo i tak zostawić propsa z typem klasy do rozpoznawania ale to też jakieś takie brzydkie? )
Skłaniam się ku opcji nr. 1, ale bolą mnie te nulle. Może jakieś inne (lepsze) podejście?