Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i wskazówki.
Wykonałem, tak jak radził @Botek, prawie pięć zbiorów.
- Losowe liczby:
static void GeneratorLosowo(int[] tablica)
{
Generator(tablica);
for (int i = 0; i < tablica.Length; i++)
{
Console.Write(tablica[i] + ", ");
}
Console.WriteLine();
}
- Rosnące:
static void GeneratorRosnaco(int[] tablica)
{
Generator(tablica);
for (int i = 0; i < tablica.Length; i++)
{
Array.Sort(tablica);
Console.Write(tablica[i] + ", ");
}
Console.WriteLine();
}
- Malejące:
static void GeneratorMalejaco(int[] tablica)
{
Generator(tablica);
for (int i = 0; i < tablica.Length; i++)
{
Array.Sort(tablica);
Array.Reverse(tablica);
Console.Write(tablica[i] + ", ");
}
Console.WriteLine();
}
-
Stałe - tutaj nie bardzo wiem jak to ma wyglądać. Mam wygenerować tylko jedną liczbę która wypełni wszystkie elementy zdefiniowanej przeze mnie tablicy?
-
V-Kształtny:
static void GeneratorV(int [] tablica)
{
Generator(tablica);
for (int i = 0; i < tablica.Length; i++)
{
Console.Write(tablica[i] + ", ");
}
int max;
max = tablica[0];
for (int i = 0; i < tablica.Length; i++)
{
if (tablica[i] > max)
{
max = tablica[i];
}
}
Console.Write("Maximum element = {0}\n", max);
Console.WriteLine();
}
Tutaj z kolei wygenerowałem tablice z liczbami. Znalazłem max, ale nie mam totalnie pojęcia jak umieścić go w środku tablicy.
Proszę o wskazówki.