Zmiana Encoding dla liczenia sumy kontrolnej dla drukarki Posnet.

0

Mógłby mi ktoś dokładnie powiedzieć co dokładnie gdzie wstawić/zmienić, żeby mi liczyło i poprawnie wysyłało polecenia dla posnet jeśli mają w sobie polskie znaki (jeśli nie ma polskich mi działa).
PS. Emulator drukarki na jakim działam ma ustawione kodowanie Windows 1250, ale nie jestem w stanie zagwarantować że tak zawsze będzie wiec wolałbym rozwiązanie w kodzie niż w ustawieniach drukarki.

Sposób w jaki wysyłam polecenia (przykład):

Wyslij("trline\u0009naŚmietana\u0009vt1\u0009pr200\u0009il3\u0009wa600\u0009");
Wyslij("trline\u0009naKawa\u0009vt2\u0009pr350\u0009il2\u0009wa700\u0009");

Funkcja Wyślij:

        private void Wyslij(string abc)
        {
            string tekst = abc;
            string sk = LiczSumeKontrolnaZInstrukcji(tekst);
            tekst = "\u0002" + tekst + "#" + sk + "\u0003";
            port.Write(tekst);
            
            System.Threading.Thread.Sleep(2000);
            Console.WriteLine("\t|");
        }
	

Funkcja LiczSumeKontrolnaZInstrukcji:

        private string LiczSumeKontrolnaZInstrukcji(string ciagZnakow)
        {
            byte[] crc16htab =
            {
                0x00, 0x10, 0x20, 0x30, 0x40, 0x50, 0x60, 0x70,
                0x81, 0x91, 0xa1, 0xb1, 0xc1, 0xd1, 0xe1, 0xf1,
                0x12, 0x02, 0x32, 0x22, 0x52, 0x42, 0x72, 0x62,
                0x93, 0x83, 0xb3, 0xa3, 0xd3, 0xc3, 0xf3, 0xe3,
                0x24, 0x34, 0x04, 0x14, 0x64, 0x74, 0x44, 0x54,
                0xa5, 0xb5, 0x85, 0x95, 0xe5, 0xf5, 0xc5, 0xd5,
                0x36, 0x26, 0x16, 0x06, 0x76, 0x66, 0x56, 0x46,
                0xb7, 0xa7, 0x97, 0x87, 0xf7, 0xe7, 0xd7, 0xc7,
                0x48, 0x58, 0x68, 0x78, 0x08, 0x18, 0x28, 0x38,
                0xc9, 0xd9, 0xe9, 0xf9, 0x89, 0x99, 0xa9, 0xb9,
                0x5a, 0x4a, 0x7a, 0x6a, 0x1a, 0x0a, 0x3a, 0x2a,
                0xdb, 0xcb, 0xfb, 0xeb, 0x9b, 0x8b, 0xbb, 0xab,
                0x6c, 0x7c, 0x4c, 0x5c, 0x2c, 0x3c, 0x0c, 0x1c,
                0xed, 0xfd, 0xcd, 0xdd, 0xad, 0xbd, 0x8d, 0x9d,
                0x7e, 0x6e, 0x5e, 0x4e, 0x3e, 0x2e, 0x1e, 0x0e,
                0xff, 0xef, 0xdf, 0xcf, 0xbf, 0xaf, 0x9f, 0x8f,
                0x91, 0x81, 0xb1, 0xa1, 0xd1, 0xc1, 0xf1, 0xe1,
                0x10, 0x00, 0x30, 0x20, 0x50, 0x40, 0x70, 0x60,
                0x83, 0x93, 0xa3, 0xb3, 0xc3, 0xd3, 0xe3, 0xf3,
                0x02, 0x12, 0x22, 0x32, 0x42, 0x52, 0x62, 0x72,
                0xb5, 0xa5, 0x95, 0x85, 0xf5, 0xe5, 0xd5, 0xc5,
                0x34, 0x24, 0x14, 0x04, 0x74, 0x64, 0x54, 0x44,
                0xa7, 0xb7, 0x87, 0x97, 0xe7, 0xf7, 0xc7, 0xd7,
                0x26, 0x36, 0x06, 0x16, 0x66, 0x76, 0x46, 0x56,
                0xd9, 0xc9, 0xf9, 0xe9, 0x99, 0x89, 0xb9, 0xa9,
                0x58, 0x48, 0x78, 0x68, 0x18, 0x08, 0x38, 0x28,
                0xcb, 0xdb, 0xeb, 0xfb, 0x8b, 0x9b, 0xab, 0xbb,
                0x4a, 0x5a, 0x6a, 0x7a, 0x0a, 0x1a, 0x2a, 0x3a,
                0xfd, 0xed, 0xdd, 0xcd, 0xbd, 0xad, 0x9d, 0x8d,
                0x7c, 0x6c, 0x5c, 0x4c, 0x3c, 0x2c, 0x1c, 0x0c,
                0xef, 0xff, 0xcf, 0xdf, 0xaf, 0xbf, 0x8f, 0x9f,
                0x6e, 0x7e, 0x4e, 0x5e, 0x2e, 0x3e, 0x0e, 0x1e
            };

            byte[] crc16ltab =
            {
                0x00, 0x21, 0x42, 0x63, 0x84, 0xa5, 0xc6, 0xe7,
                0x08, 0x29, 0x4a, 0x6b, 0x8c, 0xad, 0xce, 0xef,
                0x31, 0x10, 0x73, 0x52, 0xb5, 0x94, 0xf7, 0xd6,
                0x39, 0x18, 0x7b, 0x5a, 0xbd, 0x9c, 0xff, 0xde,
                0x62, 0x43, 0x20, 0x01, 0xe6, 0xc7, 0xa4, 0x85,
                0x6a, 0x4b, 0x28, 0x09, 0xee, 0xcf, 0xac, 0x8d,
                0x53, 0x72, 0x11, 0x30, 0xd7, 0xf6, 0x95, 0xb4,
                0x5b, 0x7a, 0x19, 0x38, 0xdf, 0xfe, 0x9d, 0xbc,
                0xc4, 0xe5, 0x86, 0xa7, 0x40, 0x61, 0x02, 0x23,
                0xcc, 0xed, 0x8e, 0xaf, 0x48, 0x69, 0x0a, 0x2b,
                0xf5, 0xd4, 0xb7, 0x96, 0x71, 0x50, 0x33, 0x12,
                0xfd, 0xdc, 0xbf, 0x9e, 0x79, 0x58, 0x3b, 0x1a,
                0xa6, 0x87, 0xe4, 0xc5, 0x22, 0x03, 0x60, 0x41,
                0xae, 0x8f, 0xec, 0xcd, 0x2a, 0x0b, 0x68, 0x49,
                0x97, 0xb6, 0xd5, 0xf4, 0x13, 0x32, 0x51, 0x70,
                0x9f, 0xbe, 0xdd, 0xfc, 0x1b, 0x3a, 0x59, 0x78,
                0x88, 0xa9, 0xca, 0xeb, 0x0c, 0x2d, 0x4e, 0x6f,
                0x80, 0xa1, 0xc2, 0xe3, 0x04, 0x25, 0x46, 0x67,
                0xb9, 0x98, 0xfb, 0xda, 0x3d, 0x1c, 0x7f, 0x5e,
                0xb1, 0x90, 0xf3, 0xd2, 0x35, 0x14, 0x77, 0x56,
                0xea, 0xcb, 0xa8, 0x89, 0x6e, 0x4f, 0x2c, 0x0d,
                0xe2, 0xc3, 0xa0, 0x81, 0x66, 0x47, 0x24, 0x05,
                0xdb, 0xfa, 0x99, 0xb8, 0x5f, 0x7e, 0x1d, 0x3c,
                0xd3, 0xf2, 0x91, 0xb0, 0x57, 0x76, 0x15, 0x34,
                0x4c, 0x6d, 0x0e, 0x2f, 0xc8, 0xe9, 0x8a, 0xab,
                0x44, 0x65, 0x06, 0x27, 0xc0, 0xe1, 0x82, 0xa3,
                0x7d, 0x5c, 0x3f, 0x1e, 0xf9, 0xd8, 0xbb, 0x9a,
                0x75, 0x54, 0x37, 0x16, 0xf1, 0xd0, 0xb3, 0x92,
                0x2e, 0x0f, 0x6c, 0x4d, 0xaa, 0x8b, 0xe8, 0xc9,
                0x26, 0x07, 0x64, 0x45, 0xa2, 0x83, 0xe0, 0xc1,
                0x1f, 0x3e, 0x5d, 0x7c, 0x9b, 0xba, 0xd9, 0xf8,
                0x17, 0x36, 0x55, 0x74, 0x93, 0xb2, 0xd1, 0xf0
            };

            byte hi = 0, lo = 0, index;
            string s = ciagZnakow;
                        
            foreach (var ch in s)
            {
                index = (byte)(hi ^ (byte)ch);
                hi = (byte)(lo ^ crc16htab[index]);
                lo = crc16ltab[index];
            }


            //return ($"{(hi << 8) | lo}");
            return ((hi << 8) | lo).ToString("X");
        }
1
Encoding win1250 = Encoding.GetEncoding(1250);
byte[] bytes = win1250.GetBytes(abc);

i na tym operuj a nie na stringu

0
abrakadaber napisał(a):
Encoding win1250 = Encoding.GetEncoding(1250);
byte[] bytes = win1250.GetBytes(abc);

i na tym operuj a nie na stringu

Zmieniłem funkcję Wyślij na:

        private void Wyslij(string abc)
        {
            Encoding win1250 = Encoding.GetEncoding(1250);
            byte[] bytes = win1250.GetBytes(abc);
            string sk = LiczSumeKontrolnaZInstrukcji(bytes);
            byte[] tekst = win1250.GetBytes("\u0002" + abc + "#" + sk + "\u0003");
            port.Write(tekst, 0, tekst.Count());

            System.Threading.Thread.Sleep(2000);
            Console.WriteLine("\t|");
        }

i teraz to polecenie:

Wyslij("trline\u0009naŚmietana\u0009vt1\u0009pr200\u0009il3\u0009wa600\u0009");

wypisuje mi na paragonie ' mietana' zamiast 'Śmietana', zamieniając Ś na spację. Ale sumy kontrolne przeszły bez błędu.

0

to teraz zobacz jaką wartość ma komórka 9 w tablicy tekst i jeśli ma inną niż 8C to coś źle robisz a jak jest równa 8C to masz zdupiony emulator bo 8C to jest Ś właśnie w Windows-1250 https://pl.wikipedia.org/wiki/Windows-1250#Tablica_kodów

0
abrakadaber napisał(a):

to teraz zobacz jaką wartość ma komórka 9 w tablicy tekst i jeśli ma inną niż 8C to coś źle robisz a jak jest równa 8C to masz zdupiony emulator bo 8C to jest Ś właśnie w Windows-1250 https://pl.wikipedia.org/wiki/Windows-1250#Tablica_kodów

Tak, miałem coś innego w tablicy tekst (97 o ile dobrze pamiętam). Dziwne jest też to, że w tablicy tekst mam same liczby i żadnych liter. Spróbowałem dać Borówki też żeby zobaczyć na co mi 'ó' zamieni i również zrobił spację (albo puste miejsce) tak jak w przypadku 'Ś'. Gdyby miał zły kod po prostu to nie zamieniłby 'ó' na inny znak niż 'Ś'?

Dam w załączniku tutaj screen paragonu finałowego. Może się przyda.

0

W emulatorze usunąłem drukarkę i stworzyłem nową (z dokładnie tymi samymi parametrami) i teraz wszystko działa, wypisuje polskie znaki itp. więc coś z emulatorem musiało być. Wielkie dzięki za pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1