System odczytywania prowincji

0

Witam. Nie chciałem „zaśmiecać” forum moim pytankiem, ale dla mnie jest to już ostateczność no, ale zacznijmy od początku. Zawsze chciałem zrobić grę typu europa universalis 4,tylko nie chciałem robić tego na taką skalę jak tam, bo wiem, że na pewno bym nie podołał. Bardziej chciałem zrobić mape gdzie jest jakies 10 prowincij ,tylko mam pewien problem, ponieważ potrzebuje zrobić system odczytywania prowincji i pogrzebałem trochę na internecie i wyczytałem ze studio paradox interactive używa czegoś takiego jak odczytywanie koloru prowincij i po tym odczytuje się, jaka to jest prowincja i dla mnie jest to logiczne tylko nie rozumiem jednej rzeczy. Jak oni to robią, że jest kilka trybów mapy, a jednak prowincja, na którą się kliknie jest dobrze odczytywana np. są mapy polityczne, mapy terenu itp. ale jak to się dzieje ze np. jak dane państwo ma kolor zielony na mapie to jednak jakiej prowincji by się nie kliknęło to jednak jest ona poprawie odczytywana? Ja rozumiem ze jak są te wszystkie kolory pokazane bez żadnego trybu mapy to można je odczytać w miarę łatwo, ale jak to się jednak dzieje, że to się odczytuje z danym trybem.

Z góry dziękuje i przepraszam, jeżeli kogoś zraził mój chaotyczny sposób pisania.

2

Jeśli dobrze rozumiem pytanie: to co widzisz na ekranie to jedno, ale 'pod spodem' możesz sobie narysować wszystko w inny sposób - bez ozdób, sam kolor np. w rgb (ID_PROWINCJI, 255, 255) i wtedy łatwo wyciągniesz to co Cie interesuje. A graczowi pokazujesz osobny widok, ładniejszy.

0

Wiesz niby wszystko fajnie brzmi i ogóle, ale mógłbyś mi to pokazać na jakimś przykładzie ? Wtedy można sobie to jednak lepiej zobrazować

2

zobacz ten obrazek, może pomoże: https://thomassladehonoursproject.files.wordpress.com/2017/01/nooffsetredunity.png
To co opisałem to w skrócie:

  • narysuj mapę w wersji kolorów dla prowincji - coś podobnego do: https://images.all-free-download.com/images/graphiclarge/district_and_province_map_of_sri_lanka_6824926.jpg
  • pobierz kolor pixela pod kursorem - na przykładzie wyżej: po kolorze rozpoznajesz która prowincja jest pod kursorem
  • narysuj mapę w ładnej wersji, taką, jaką zobaczy gracz
    Wszystko dzieje się w obrębie jednej klatki, więc gracz nie zauważy tej pierwszej rysowanej.
    W takich grach zdecydowanie trzeba też pomyśleć o sposobie rysowania prowincji, żeby nie trzymać tekstury rzędu kilkadziesiąt tysięcy pixeli ^ 2
    Dużo zależy też od tego w jaki sposób tworzysz grę - czy na swoim silniku czy gotowym - na gotowym przeważnie jest jakiś system do zdarzeń kliknięcia/najechania na element

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1