Witam. Nie chciałem „zaśmiecać” forum moim pytankiem, ale dla mnie jest to już ostateczność no, ale zacznijmy od początku. Zawsze chciałem zrobić grę typu europa universalis 4,tylko nie chciałem robić tego na taką skalę jak tam, bo wiem, że na pewno bym nie podołał. Bardziej chciałem zrobić mape gdzie jest jakies 10 prowincij ,tylko mam pewien problem, ponieważ potrzebuje zrobić system odczytywania prowincji i pogrzebałem trochę na internecie i wyczytałem ze studio paradox interactive używa czegoś takiego jak odczytywanie koloru prowincij i po tym odczytuje się, jaka to jest prowincja i dla mnie jest to logiczne tylko nie rozumiem jednej rzeczy. Jak oni to robią, że jest kilka trybów mapy, a jednak prowincja, na którą się kliknie jest dobrze odczytywana np. są mapy polityczne, mapy terenu itp. ale jak to się dzieje ze np. jak dane państwo ma kolor zielony na mapie to jednak jakiej prowincji by się nie kliknęło to jednak jest ona poprawie odczytywana? Ja rozumiem ze jak są te wszystkie kolory pokazane bez żadnego trybu mapy to można je odczytać w miarę łatwo, ale jak to się jednak dzieje, że to się odczytuje z danym trybem.
Z góry dziękuje i przepraszam, jeżeli kogoś zraził mój chaotyczny sposób pisania.