Witam, wiem że w c# nie ma funkcji zaprzyjaźnionych, dlatego czym można je zastąpić? albo w ogóle można zrobić to inaczej, chciałbym żeby klasa Żółty miała w sobie tę samą metodę co Czerwony, tylko że ze zmienionymi tablicami domekX i domekY, a nie chcę kopiować niepotrzebnie ten sam kod, nie chcę też żeby Żółty dziedziczyło z Czerwony, ktoś pomoże?
class Gracz
{
public int[ ] wskaznikX = { 242, 271, 303, 334, 366, 366 };
public int[] wskaznikY = { 95, 67, 38, 9, 9, 9 };
public int[] tabX = new int[10];
public int[] tabY = new int[10];
public void tworzenietablicy()
{ }
}
class Czerwony:Gracz
{
public int[] domekX = { 271, 303, 334, 366 };
public int[] domekY = { 153, 153, 153, 153 };
new public virtual void tworzenietablicy()
{
int l = 0;
for (int k = 0; k < 6; k++)
{ tabX[k] = wskaznikX[k]; }
for (int k = 6; k < 10; k++)
{tabX[k] = domekX[l++]; }
for (int k = 0; k < 6; k++)
{ tabY[k] = wskaznikY[k]; }
l = 0;
for (int k = 6; k < 10; k++)
{ tabY[k] = domekY[l++]; }
}
}
class Żółty : Gracz
{
public int[] domekX = { 397, 397, 397, 397 };
public int[] domekY = { 268, 240, 211, 182 };
} ```