WFA kalkulator

0

Witam, jestem początkującym programistą. Otrzymałem zadanie zaprojektowania i napisania aplikacji kalkulator. Założenia tego kalkulatora są takie aby każde działanie było odrębnym modułem które nawzajem komunikują się ze sobą. Np. przyciski numeryczne na formie muszą zawierać własną klasę, która po wpisaniu cyfry przekazuję ją do text boxa. Następnie po wpisaniu powiedzmy znaku "+", info idzie do następnej klasy gdzie odczytywane to jest jako dodanie dwóch zmiennych i wysłanie do text boxa wyniku. Mam nadzieje że dobrze to opisałem. W konsoli bym to jakoś sam rozwiązał jednak nie wiem jak to sklecić w przypadku projektu samej aplikacji. Proszę o jakieś wskazówki jak i z której strony do tego się zabrać. Pozdrawiam serdecznie

1

Będziesz pobierał z ekranowej klawiatury cyfry . Potem to trzeba zamienić na liczbę
Taką prowizorkę na potrzeby nauki możesz sobie zrobić ale żaden typ c# nie nadaje sie na kalkultor z prawdziwego zdarzenia.
Typy całkowite nie mają np. pierwiastkowania a typy zmiennoprzecinkowe podają wyniki w przybliżeniu poniważ są wewnętrznie zapisywane w systemie dwójkowym.

0

Taki przykład.

using System;

namespace ConsoleApp5
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            if (0.1 + 0.2 == 0.3) Console.WriteLine(true); else Console.WriteLine(false); ;

            double x = 0.1,
                   y = 0.2,
                   z = 0.3;
            if (x + y == z) Console.WriteLine(true);  else Console.WriteLine(false);

            Console.WriteLine(x + y);
            Console.WriteLine(z);
        }
    }
}


1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1