Problem z losowaniem liczb - Random

0

Wtam, mam następujący problem: stworzyłem metode do losowania liczb z zadanego zbioru i przypisywanie ich do odpowiednich liter w tablicy. Po wywołaniu tej metody działa ładnie, ale jeśli chce ją wywowałać jeszcze raz a rezultat zapisać do innej zmiennej czy tej samej wciąż otrzymuje te same liczby. Tak jakby raz losował i na tym koniec. Poniżej kod, ma ktoś pomysł czemu tak jest?

    public static int[] listaLiczb()
        {
            int a = 5;
            int b = 4;
            int c = 1;
            int d = 0;
            int e = 2;
            int f = 8;
            int g = 3;
            int h = 6;


            int[] tablica1 = new int[] { a, b, f, c, d, e, g, h };

            Random rng = new Random();

            List<int> listaCyfr = new List<int>() { 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 };
            List<int> listaCyfrWylosowanych = new List<int>();

          for (int i = 0; i < tablica1.Length; i++)
          {
                int temporary;


                while (true)
                {
                    temporary = rng.Next(listaCyfr[0], listaCyfr[listaCyfr.Count - 1]);
                    if (listaCyfrWylosowanych.Contains(temporary)) continue;
                    else
                    {
                        tablica1[i] = temporary;
                        listaCyfrWylosowanych.Add(temporary);
                        listaCyfr.Remove(temporary);
                        break;
                    }
                }
                if (i == 3) listaCyfr.Insert(0, 0);
            
           }

    
            return tablica1;
        }
0

Zamień

Random rng = new Random();

na

Random rng = new Random(Guid.NewGuid().GetHashCode());

Random jest generatorem pseudolosowym, generuje liczby na podstawie wartości początkowej którą mu się dostarczy.

1

Innymi słowy, powinieneś mieć TYLKO JEDNĄ instancję Random w całej aplikacji. Robi się też klasę pomocniczą RandomManager, która dba o to, że jest tylko jeden random.

1

Chciałbym dodać, że Random bez podania parametru konstruktora generuje ciąg pseudolosowy dla seed'a równego Environment.TickCount (czyli dla każdej nowej instancji jest inny (jeżeli się zmieni)). Ten kod nie będzie generował cały czas tego samego ciągu, ale po jakimś czasie zacznie generować inny ciąg. A kiedy? Wtedy, gdy Environment.TickCount zwróci inną wartość niż poprzednio. Rozważ poniższy kod i uruchom kilka razy (z Thread.Sleep i bez).

Uruchomienie

 int[] first = listaLiczb();
            int[] next;

            for (int i = 0; i < 100000; i++)
            {
                next = listaLiczb();
                //Thread.Sleep(123);
                if (!next.SequenceEqual(first))
                {
                    Console.WriteLine("New random generated at: {0}",i);
                    break;
                }
            }

            Console.WriteLine("Start Tick: {0}",Environment.TickCount);
            //Thread.Sleep(123);
            int[] newList = listaLiczb();
            int[] newList2 = listaLiczb();
            Console.WriteLine("End Tick: {0}",Environment.TickCount);

Bez Sleepa output wygląda mniej więcej tak:

New random generated at: 478
Start Tick: 4043125
End Tick: 4043125

A po odkomentowaniu Sleep:
New random generated at: 1
Start Tick: 4066156
End Tick: 4066281

Tak więc seed (TickCount) może się nie zmienić nawet po dwukrotnym uruchomieniu metody.

Pozdr.

0

Możesz podrasować oryginalną klasę jak źle losuje . Jeśli nie znasz języka IL to zainstaluj sobie dodatek do Visual Studia ILSpy..
Trochę pomaga w zrozumieniu jak co działa .

using System;
using System.Runtime.InteropServices;

namespace ConsoleApp
{
    [Serializable]
    [ComVisible(true)]
    public class Random
    {
        private const int MBIG = int.MaxValue;

        private const int MSEED = 161803398;

        private const int MZ = 0;

        private int inext;

        private int inextp;

        private int[] SeedArray = new int[56];



        public Random()
            : this(Environment.TickCount)
        {
        }


        public Random(int Seed)
        {
            int num = (Seed == int.MinValue) ? int.MaxValue : Math.Abs(Seed);
            int num2 = 161803398 - num;
            SeedArray[55] = num2;
            int num3 = 1;
            for (int i = 1; i < 55; i++)
            {
                int num4 = 21 * i % 55;
                SeedArray[num4] = num3;
                num3 = num2 - num3;
                if (num3 < 0)
                {
                    num3 += int.MaxValue;
                }
                num2 = SeedArray[num4];
            }
            for (int j = 1; j < 5; j++)
            {
                for (int k = 1; k < 56; k++)
                {
                    SeedArray[k] -= SeedArray[1 + (k + 30) % 55];
                    if (SeedArray[k] < 0)
                    {
                        SeedArray[k] += int.MaxValue;
                    }
                }
            }
            inext = 0;
            inextp = 21;
            Seed = 1;
        }


        protected virtual double Sample()
        {
            return (double)InternalSample() * 4.6566128752457969E-10;
        }

        private int InternalSample()
        {
            int num = inext;
            int num2 = inextp;
            if (++num >= 56)
            {
                num = 1;
            }
            if (++num2 >= 56)
            {
                num2 = 1;
            }
            int num3 = SeedArray[num] - SeedArray[num2];
            if (num3 == int.MaxValue)
            {
                num3--;
            }
            if (num3 < 0)
            {
                num3 += int.MaxValue;
            }
            SeedArray[num] = num3;
            inext = num;
            inextp = num2;
            return num3;
        }

        public virtual int Next()
        {
            return InternalSample();
        }

        private double GetSampleForLargeRange()
        {
            int num = InternalSample();
            if ((InternalSample() % 2 == 0) ? true : false)
            {
                num = -num;
            }
            double num2 = num;
            num2 += 2147483646.0;
            return num2 / 4294967293.0;
        }

        public virtual int Next(int minValue, int maxValue)
        {
            if (minValue > maxValue)
            {
                throw new ArgumentOutOfRangeException();
            }
            long num = (long)maxValue - (long)minValue;
            if (num <= int.MaxValue)
            {
                return (int)(Sample() * (double)num) + minValue;
            }
            return (int)((long)(GetSampleForLargeRange() * (double)num) + minValue);
        }

        public virtual int Next(int maxValue)
        {
            if (maxValue < 0)
            {
                throw new ArgumentOutOfRangeException();
            }
            return (int)(Sample() * (double)maxValue);
        }

        public virtual double NextDouble()
        {
            return Sample();
        }

        public virtual void NextBytes(byte[] buffer)
        {
            if (buffer == null)
            {
                throw new ArgumentNullException("buffer");
            }
            for (int i = 0; i < buffer.Length; i++)
            {
                buffer[i] = (byte)(InternalSample() % 256);
            }
        }
    }
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1