Dwa różne środowiska z klasami o tej samej nazwie

0

Witam
Próbuję stworzyć nakładkę działającą w środowisku CAD (ZwCAD i AutoCAD). Każda z tych platform udostępnia .NET API z klasami o takich samych nazwach ale niestety umieszczonych w różnych namespace. Główny namespace dla ZwCAD to ZwSoft.ZwCAD... itd a dla AutoCAD Autodesk.AutoCAD... itd. Zagłębione namespace i nazwy klas są już zgodne.
Nakładka w postaci pliku dll jest wczytywana do środowiska poleceniem CAD'a netload jakis.dll i można korzystać komend w niej zawartych. Niestety przy silnym typowaniu muszę już na etapie kompilacji zadecydować z którego namespace mają być brane typy. W takim przypadku dll zrobiona dla ZwCAD'a nie zadziała w AutoCAD choć kod jest identyczny tylko przestrzeń nazw się nie zgadza. Ładując taką dll jestem w stanie sprawdzić do jakiej platformy ją wgrywam i np. wgrać dll przeznaczone dla tej konkretnej platformy. Muszę jednak tworzyć osobne dll dla ZwCAD, AutoCAD itd.
Czy jest jakiś sposób na to aby dynamicznie używać klas z namespace zależnego od rozpoznanego środowiska? Nie chcę po prostu pisać podwójnie kodu czy generować różnych dll które tak na prawdę wewnątrz są identyczne.

0

Typ dynamic + tworzenie obiektów przenieść do dwóch fabryk , jedna dla Autocada, druga dla ZwCada, wada: tracisz silne typowanie.

Alternatywnie możesz napisać warstwę abstrakcji, który każdy typ udostępniany przez api opakowuje w proxy które będzie pod spodem albo używało dynamica, albo statycznie decydowało z którego api skorzystać, dużo roboty to będzie, ale za to będziesz miał silne typowanie.

0
typeof(T).FullName // namespace and class name

+
https://stackoverflow.com/que[...]ance-of-a-class-from-a-string

0
neves napisał(a):

Typ dynamic + tworzenie obiektów przenieść do dwóch fabryk , jedna dla Autocada, druga dla ZwCada, wada: tracisz silne typowanie.

Alternatywnie możesz napisać warstwę abstrakcji, który każdy typ udostępniany przez api opakowuje w proxy które będzie pod spodem albo używało dynamica, albo statycznie decydowało z którego api skorzystać, dużo roboty to będzie, ale za to będziesz miał silne typowanie.

Czyli te proxy to opakowanie w moje znane klasy typów z zewnętrznych assembly powołanych jako zmienne dynamic? W takim układzie musiałbym w zasadzie przepisać całe używane przeze mnie API z cad'a i stworzyć API do API ze zmiennymi dynamic wewnątrz proxy. Chyba to jeszcze dla mnie za trudne. W dodatku wygląda że w czort roboty i łatwo się pomylić w dynamikach.
Niemniej jednak dzięki za kierunek.

0

Chciałbym odgrzać tego kotleta. Na jakiś czas zrezygnowałem z wieloplatformowości, ale chciałbym do tego wrócić. Nie potrafię zaimplementować tego co było napisane powyżej z powodu braku wiedzy. Czy mógłby ktoś spróbować rozwiązać problem przedstawiony na listingu :

using System;

#if ZWCAD
using ZwSoft.ZwCAD.Geometry;
#endif

#if AUTOCADCAD
using Autodesk.AutoCAD.Geometry;
#endif

using Proxy.Geometry;

// Każdy z poniższych namespace jest w innej .dll dla uproszczenia wrzucone do jednego kodu
// Jak usunąć zależność SomeNamespace od ZwSoft.ZwCAD.Geometry i Autodesk.AutoCAD.Geometry
// i pozostawić tylko zależność od Proxy.Geometry?
// Samo Proxy może być kompilowane z uwzględnieniem zdefiniowanych symboli ZWCAD lub AUTOCAD
// a jedynym źródłem typów dla modułu SomeNameSpace ( i innych ) powinien być Proxy.
// Typy do "mapowania" to całe drzewo klas, klas statycznych, struktur, atrybutów etc.

namespace SomeNamespace
{

    public class SomeClass
    {
        public void Test()
        {
            Point2d point = new Point2d();  // ? 
        }
    }
}

namespace Proxy.Geometry
{
    public struct Point2d { }   // ?
}

namespace ZwSoft.ZwCAD.Geometry
{
    [DefaultMember("Coordinate")]
    [Wrapper("ZcGePoint2d")]
    public struct Point2d : IFormattable
    {
        public Point2d(double[] xy);
        public Point2d(double x, double y);

        public double this[int i] { get; }

        public static Point2d Origin { get; }
        public double Y { get; }
        public double X { get; }

        public Point2d Add(Vector2d value);
        public Point2d DivideBy(double value);
        public sealed override bool Equals(object obj);
        public Vector2d GetAsVector();
        public double GetDistanceTo(Point2d point);
        public sealed override int GetHashCode();
        public Vector2d GetVectorTo(Point2d point);
        public bool IsEqualTo(Point2d a, Tolerance tolerance);
        public bool IsEqualTo(Point2d a);
        public Point2d Mirror(Line2d line);
        public Point2d MultiplyBy(double value);
        public Point2d RotateBy(double angle, Point2d origin);
        public Point2d ScaleBy(double scaleFactor, Point2d origin);
        public Point2d Subtract(Vector2d value);
        public double[] ToArray();
        public string ToString(IFormatProvider provider);
        public sealed override string ToString();
        public string ToString(string format, IFormatProvider provider);
        public Point2d TransformBy(Matrix2d leftSide);

        public static Point2d operator +(Point2d a, Vector2d vector);
        public static Point2d operator -(Point2d a, Vector2d b);
        public static Vector2d operator -(Point2d a, Point2d b);
        public static Point2d operator *(Point2d a, double value);
        public static Point2d operator *(double value, Point2d a);
        public static Point2d operator *(Matrix2d mat, Point2d a);
        public static Point2d operator /(Point2d a, double value);
        public static bool operator ==(Point2d a, Point2d b);
        public static bool operator !=(Point2d a, Point2d b);
    }
}

namespace Autodesk.AutoCAD.Geometry
{
    [DefaultMember("Coordinate")]
    [Wrapper("AcGePoint2d")]
    public struct Point2d : IFormattable
    {
        public Point2d(double[] xy);
        public Point2d(double x, double y);

        public double this[int i] { get; }

        public static Point2d Origin { get; }
        public double Y { get; }
        public double X { get; }

        public Point2d Add(Vector2d value);
        public Point2d DivideBy(double value);
        public sealed override bool Equals(object obj);
        public Vector2d GetAsVector();
        public double GetDistanceTo(Point2d point);
        public sealed override int GetHashCode();
        public Vector2d GetVectorTo(Point2d point);
        public bool IsEqualTo(Point2d a);
        public bool IsEqualTo(Point2d a, Tolerance tolerance);
        public Point2d Mirror(Line2d line);
        public Point2d MultiplyBy(double value);
        public Point2d RotateBy(double angle, Point2d origin);
        public Point2d ScaleBy(double scaleFactor, Point2d origin);
        public Point2d Subtract(Vector2d value);
        public double[] ToArray();
        public string ToString(string format, IFormatProvider provider);
        public sealed override string ToString();
        public string ToString(IFormatProvider provider);
        public Point2d TransformBy(Matrix2d leftSide);

        public static Point2d operator +(Point2d a, Vector2d vector);
        public static Vector2d operator -(Point2d a, Point2d b);
        public static Point2d operator -(Point2d a, Vector2d b);
        public static Point2d operator *(Point2d a, double value);
        public static Point2d operator *(double value, Point2d a);
        public static Point2d operator *(Matrix2d mat, Point2d a);
        public static Point2d operator /(Point2d a, double value);
        public static bool operator ==(Point2d a, Point2d b);
        public static bool operator !=(Point2d a, Point2d b);
    }
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0