Unity 3D sphere

0

Witam.
Bawię się z pierwszy raz w Unity i mam pewien problem, mianowicie czy można w sphere zmienić kierunek ruchu na przód?
Możliwe że takie zapytanie już było, ale szukam już ponad godzinę i bez rezultatu.
Chodzi mi dokładnie o coś takiego że na klawiszu W będzie zawsze miała ruch na przód w kierunku którym się patrzy. Coś na zasadzie jazdy w Gta skręcam w lewo a potem cała na przód na W.

0

Oczywiście.

transform.position += transform.forward * speed * Time.deltaTime;

A zamiast szywnego definiowania "jak się wciśnie W" polecam skorzystać z osi (axis, można je edytować w Project Settings/Input):

transform.position += transform.forward * Input.GetAxis("Vertical") * speed * Time.deltaTime;

Zmień nazwę tematu, bo pytasz się o poruszanie. W ten sam sposób można poruszać dowolnym meshem, nie tylko kulą...

0

Zmienię, jak będę na komputerze. A co z fizyką gry np? bo w ten sposób transformujemy pozycję, a np aby była fizyka obrotu sphery ?
Chciałem coś z addForce pokombinować bardziej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1