Czy c# nadaje się do robienia gier strategicznych?

0

Witam mam pewne pytanie ponieważ zacząłem ostatnio interesować się grami strategicznymi typu Hearts of Iron albo Europa universalis 4 i mam pytanie czy gry takiego typu można by było stworzyć w c# i czy są odpowiednie biblioteki do czego a jeżeli nie to co najlepiej nadawało by się do robienia gier takiego typu czy potrzebny jest do tego własny silnik?

2

C# tak
Wlasny silnik nie (unity)

Ale jesli o to pytasz to sam gry nie zrobisz

1

Z tego co wiem (przynajmniej tak kiedyś było) to silnik Unity pozwala na pisanie w C#.

0

Warto też wspomnieć, że Godot Engine również od niedawna pozwala na pisanie w C#. Silnik w odróżnieniu od unity jest darmowy i open source ;)

0

Jak to silnik unity jest płatny? Muszę zapłacić aby zrobić grę w unity?

0

Nie nie. Gre sobie mozesz zrobic za darmo. Jesli gra bedzie duzym sukcesem komercyjnym i duzo na tym zarobisz to musisz jakas kwote odpalic autorom silnika.

Tak mniej wieciej bo nigdy szczegolnie licencja unity sie nie interesowalem ale na pewno do takiego domowego uzytku jest darmowy (albo przynajmniej byl darmowy). Co do oplat to lepiej sie zapoznac z licencja bo to co wyzej napisalem moze byc bledne (np. kazdy komercyjny uzytek moze byc platny)

0

Mam pytanie czy programowałeś już kiedyś w jakimś języku ? ;)

0
Zimny Krawiec napisał(a):

Mam pytanie czy programowałeś już kiedyś w jakimś języku ? ;)

tak programowałem bardzo dużo w c# w c++ tez się orientuje chociaż myślę ze lepiej znam c#

0

Wspomniany silnik Unity jest napisany w C++ ale ma API w C# do skryptowania. Robi się w nim gry różnego typu, do strategicznych też się powinien nadawać. Gdybyś miał budżet rzędu milionów złotych to można by się zastanawiać nad pisaniem własnego silnika od zera i wtedy pisanie go w całości w C# mogłoby być problematyczne (z powodu pauz i narzutu pamięciowego garbage collectora chociażby). W Unity jednak C# jest tylko dodatkiem, pisze się w nim nieduże skrypty (chyba, bo nie specjalnie się orientuję co się w tych skryptach robi) by oprogramować interakcję postaci i przedmiotów. Wykorzystanie silnika Unity powinno być bezpiecznym wyborem (chociaż zetknąłem się z opiniami, w których silnik Unity jest opisywany jako problematyczny z powodu wielości błędów).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1