Autopatcher w C#

0

Witam,
wraz z kolegą powiedźmy, że zajmujemy się czymś na wzór pisania swojej gierki.
Chcemy zrobić AutoPatcher który po prostu zapewni nam to, że na wszystkich clientach pliki się zgadzają.
Chcę by wraz z dodaniem/zmianą plików na serwerze ftp w określonych folderach były one pobierane przez launcher(autopatcher) podmienianie itd. Oczywiście bez zmian plików, nic nie byłoby pobieranie. Rozumiem, że muszę sprawdzać na przykład ich md5 by zweryfikować czy są różne czy też nie. Ale nie wiem za bardzo jak zabrać się za połączenia z ftp w taki sposób by nie "pootwierać" jakiś backdoorów do samych plików na serwerze.
Polecacie jakieś biblioteki lub jakieś sprawdzone materiały do wykonania takiego połączenia?
Wszystko co do tej pory znalazłem opierało się na podawaniu loginu i hasła do ftp i dopiero pobieraniu tego co trzeba, lecz takie rozwiązanie w moim przypadku się nie sprawdzi.
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie!

1

A nie da się ich wystawić po HTTP?
Uprawnienia w większości serwerów FTP też da się ustawić tak, żeby konkretny użytkownik miał tylko prawo odczytu.

0

Po HTTP byłoby łatwiej? No chyba mógłbym te pliki jakoś "wyróżnić"(?) na jakąś stronę, lecz niezbyt z webówką jestem obeznany, mógłbyś ciut rozjaśnić?

1

np. Pliki trzymałbyś na jakimś hostingu

Takie najprostsze pobieranie(dla ubogich?) można zrealizować w ten sposób

using (var client = new WebClient())
{
    client.DownloadFile("http://releases.ubuntu.com/16.04.4/ubuntu-16.04.4-desktop-amd64.iso", @"D:\ubuntu.iso");
}

Ale pewnie chciałbyś też jakiś progress bar, timeouty itd.

https://stackoverflow.com/questions/307688/how-to-download-a-file-from-a-url-in-c

0

Tak właśnie udało mi się wczoraj to i owo wygooglować i działam własnie na WebClient. Mam nadzieje, że nie pojawią się jakieś większe problemy, ale jak coś to odezwę się. Nie mniej dziękuje za wszystkie sugestie! :)

0

Zderzyłem się z problemem, którego nie rozumiem.
Umiem zrobić tak by działało, ba to działa. Ściąga to co na razie chce by ściągnęło. Ale mam problem z kolejnymi akcjami po ściągnięciu danego pliku. To znaczy. Pomyślnie ściągnięto plik = coś na nim pracuję, nie wcześniej niż oczywiście zostało zakończone jego pobieranie. Dodam, że korzystałem z https://stackoverflow.com/a/35936119/9578505
Gdzie mam wrażenie jest to rozwiązane, ale nie potrafię tego zaimplementować albo coś po prostu jest nie tak z moim rozumieniem całego tematu. Mój kod wygląda następująco:

public bool AnyChanges(int timeout)
        {
            if (System.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetIsNetworkAvailable())
            {
                try
                {
                    using (webClient = new WebClient())
                    {
                        var uri = new Uri(checkerString);

                        webClient.DownloadProgressChanged += WebClient_DownloadProgressChanged;
                        webClient.DownloadFileCompleted += WebClient_DownloadFileCompleted;

                        MessageBox.Show("Pobieram plik do sprawdzenia akutalizajci");

                        webClient.DownloadFileAsync(uri, files);

                        semaphore.Wait(timeout);

                        //result = (result && File.Exists(files));
                        return result && File.Exists(files);
                    }

                }
                catch (Exception e)
                {
                    MessageBox.Show("EXCEPTION OVER 4K");
                    MessageBox.Show(e.ToString());

                    return result;
                }
                finally
                {
                    semaphore.Dispose();
                }
            }
            else
            {
                result = false;
                return result;
            }
        }

        private void WebClient_DownloadProgressChanged(object sender, DownloadProgressChangedEventArgs e)
        {
            progressBar.Value = e.ProgressPercentage;
        }

        private void WebClient_DownloadFileCompleted(object sender, System.ComponentModel.AsyncCompletedEventArgs e)
        {
            result = !e.Cancelled;

            if (!result)
            {
                MessageBox.Show(e.Error.ToString());
            }

            MessageBox.Show(Environment.NewLine + "Download completed!");
            semaphore.Release();
        }

        public static bool DownloadTempFile(int timeout, ProgressBar progressBar)
        {
            return new Updater(progressBar).AnyChanges(timeout);
        }

Pole result jest domyślnie na false, reszta to po prostu wszystko co potrzebowałem do tego by to działało.
I teraz w klasie Launcher chce napisać metodę która:
-Usunie plik jeśli istnieje ten sam to akurat pikuś
-Wywoła tą metodę z klasy Updater czyli DownloadTempFile
-I po zakończeniu pobierania tego pliku zacznie na nim pracować.
I kwestia jest taka, jak najlepiej/najprościej dowiedzieć się czy pobieranie zostało już zakończone. W moim mniemaniu ale jak widać chyba złym wywołanie ( z poradnika var success = FileDownloader.DownloadFile(fileUrl, fullPathWhereToSave, timeoutInMilliSec); ) zwraca nam true gdy udało się pobrać pomyślnie false jak nie. Ale u mnie działa to w ten sposób gdy korzystam z debugera:

1.Wywołuję AnyChanges z odpowiednim timeoutem dla semafora.
2. Leci po wszystkich webClient: Progress i Completed
3. Wyświetla co trzeba, dociera do Download i zaczyna pobierać.
4.Trafia na semafor. Jak rozumiem zatrzymuję wątek by ten miał czas pobrać plik (maksymalnie czas podany jako timeout)
5.I przeskakuje od razu do return result && File.Exists(files);

I nie rozumiem dlaczego przed result nie jest obsługiwana metoda private void WebClient_DownloadFileCompleted() w której powinna zajść zmiana result na true i uwolnienie semafora na jej podstawie. Nie dzieje się to, dopiero potem program wyrzuca wyjątek: System.ObjectDisposedException: „Semafor został zlikwidowany.” mimo, że ja chce dopiero go "otworzyć" a dopiero w bloku finally dopiero na sam sam koniec usunąć.

Możliwe, że kompletnie nie rozumiem działania semafora, to drugie zetknięcie z nim w życiu, pierwsze praktyczne. Możliwe, że nie rozumiem idei działania DownloadFileAsync, nie mniej proszę o jakieś wskazówki chociaż gdzie szukać błędu, bo jestem (chyba) świadomy co tutaj się dzieje tylko nie rozumiem dlaczego do tego dochodzi.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1