Gdzie będzie łatwiej napisać warcaby, w konosli czy aplikacji okienkowej?

0

Gdzie będzie łatwiej napisać warcaby, w konosli czy aplikacji okienkowej w C#?
Bo czy interfejs okienkowy będzie ułatwiał czy przeszkadzał?
nigdy nic nie pisałem w okienkach, ale teraz się będe uczył interfejsu graficznego, i nie wiem czy nauczyć się go, i potem napisać program

4

Najpierw napisz w konsoli, a potem przerób na okienka. Tylko oddziel obsługę wejścia/wyjścia od logiki samej gry os początku, to przejście na okienka będzie łatwe.

0

W okienkach możesz też od razu po prostu musisz obsłużyć zdarzenie czyli kliknięcie w wybrane pole. To wszystko

0

Nigdy nie robiłem warcabów, ale myślę, że najtrudniejszą rzeczą byłoby zakodowanie zasad gry (a nie robienie "robienie iksów i wstawianie litery o w odpowiednich wierszach" - przecież to drobiazg w porównaniu z tym, że trzeba wybrać odpowiednie struktury danych i zakodować tak, żeby komputer wiedział, który ruch jest poprawny, ile pionków gracz zbił w danym ruchu itp.).

Pół biedy jeśli ma być to gra na zasadzie gorącego krzesła (dwóch graczy siedzi przy jednym komputerze i się zmienia co chwilę). Jakbyś chciał zrobić grę, w której można grać z komputerem, to dochodzi też zakodowanie sztucznej inteligencji. Jakbyś chciał zrobić tak, żeby można było grać przez internet, to dochodzą kwestie multiplayerowe, przesyłanie danych o grze, zabezpieczenie przed cheatowaniem itp.

W takiej perspektywie zastanawianie, czy będzie łatwiejsze wyświetlenie tego w konsoli czy w okienkach nie ma większego znaczenia, bo to akurat pryszcz w porównaniu z innymi problemami. Wyświetlisz w godzinę, nad resztą będziesz myślał z kilka tygodni.

Chociaż zgadzam się z Somekind, że robienie najpierw w konsoli a potem portowanie do okienek może mieć tę zaletę, że programista może się nie uzależniać od okienek, tylko wydzielić samą logikę, pracować na abstrakcji (problem tylko, że najpierw trzeba być na poziomie programistycznym, w którym w ogóle istnieje koncepcja "wydzielania logiki" czy "pracowania na abstrakcjach").

Z drugiej strony zrobienie tego na okienkach wydaje się być łatwiejsze dla początkującego, bo łatwiej sobie wyobrazić grę, jak jest konkretna grafika.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1