Nagrywanie fragmentu dźwięku "post factum"

0

Witam!
Nigdy nie tworzyłem aplikacji która zajmowała się jakkolwiek dźwiękiem.
Pomysł działania aplikacji jest następujący:
Naciskam ustalony przycisk -> Aplikacja zapisuje na przykład ostatnie x(5) minut nagrania z TS3 lub po prostu dźwięków systemowych.
Myślałem, by robić kolejne cykle zapisu dźwięku na przykład 3 x 5 minut i co każdą kolejną porcje usuwać ostatnią pozycje, a po wywołaniu zapisu, obecne zapisy po zakończeniu byłby wrzucane gdzieś do innego folderu. Ale obstawiam, że można zrobić to dużo zgrabniej. Polecacie jakieś konkretne biblioteki, konkretne pozycje do przeczytania by coś takiego wykonać?
Serdecznie pozdrawiam.

0

Napisz jeszcze raz co chcesz zrobić

0

Ok, mam nadzieje, że nie jest to sarkazm, a więc postaram się lepiej rozjaśnić sprawę.
Przyjmijmy sytuację łatwą do objaśnienie.
Siedzę na jakimś komunikatorze ze znajomymi, ktoś powie coś "wartego uwiecznienia". Nie mogę tego przewidzieć zbytnio przed wydarzeniem, chce to uwiecznić po tym jak to się stanie.
Chce napisać aplikacje, która będzie ciągle zapisywała ostatnie minuty z systemu lub tylko z danej aplikacji i zachowywała je na przykład po naciśnięciu odpowiedniej kombinacji klawiszy.
Wiem, że TeamSpeak3 ma opcję zapisu rozmowy ale gdy są to kolosy które czasem mogą trwać długo, średnio chce się to potem przesłuchiwać i wycinać pożądane fragmenty.
W razie pytań śmiało.

0

@Sebixxu, jakie biblioteki do nagrywania dźwięku już znalazłes i rozważasz użyć?
zacznij od napisania programu który nagrywa i odtwarza, potem przerób, żeby nagrywał, i odtwarzał wybrany fragment, później przerób, żeby ten fragment to były ostatnie X minut/sekund, potem przerób żeby robił to na bieżąco.

Jak wyjdziesz z konkretniejszym pytaniem to uzyskasz konkretniejszą odpowiedź - nie wiem czy komuś będzie chciało się za Ciebie pisać

1

Kod wzięty stąd:

http://www.c-sharpcorner.com/blogs/audio-recorder-in-c-sharp1

To rozwiązanie ma jedną poważną wadę, że łapie z mikrofonu - ALE

Ale... jeżeli ustawisz "mix stereo" w ustawieniach mikrofonu, to dźwięk który idzie do ciebie (to co mówią do ciebie na ts) jest przekierowany do twojego mikrofonu, więc byłoby to nagrywane (tak się puszcza muzykę na teamspeaku i innych komunikatorach (no ewentualnie przykłada mikrofon do głośnika :D))

Ale wtedy Ty nie byłbyś w stanie gadać, więc musiałbyś to ustawić na jakiejś maszynie wirtualnej która siedzi na ts :D

Więc trochę przekombinowany sposób, ale może w ten sposób tworzy się MusicBoty na teamspeak? (mix stereo które puszcza muzykę którą ma odpaloną na jakimś vlc czy czymś+skrypty na reconnect / channel join?)

PS: Trzeba pobrać nugeta Microsoft.VisualBasic

using System.Diagnostics;
using System;
using System.Windows.Forms;
using System.Collections;
using System.Drawing;
using Microsoft.VisualBasic;
using System.Data;
using System.Collections.Generic;
using System.Runtime.InteropServices;
using System.Threading.Tasks;

namespace Recording
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        [DllImport("winmm.dll", EntryPoint = "mciSendStringA", ExactSpelling = true, CharSet = CharSet.Ansi, SetLastError = true)]
        private static extern int record(string lpstrCommand, string lpstrReturnString, int uReturnLength, int hwndCallback);

        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }

        private async void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            while(true)
            {
                Start();
                await Task.Delay(5*60*1000);
                StopAndSave();
            }
        }
        public void Start()
        {
            record("open new Type waveaudio Alias recsound", "", 0, 0);
            record("record recsound", "", 0, 0);
        }
        public void StopAndSave()
        {
            string filename = $@"d:\mic{ DateTime.Now.ToString("yyyy-dd-M-HH-mm-ss")}.wav";
            record("save recsound " + filename, "", 0, 0);
            record("close recsound", "", 0, 0);
        }
    }
}

affs.PNG

1

Pisałem coś podobnego do zeskrapowania słownika wraz dźwiekiem, bot klikacz plus nagrywania dźwięku bezpośrednio nadawanego z karty graficznej. Są na to gotowe biblioteki i nawet zgrabnie się ich używa :). Ale jest 1 problem, przynajmniej na moim sprzęcie gdy nie odtwarzasz żadnego dźwięku, nie dostajesz żadnych danych a nie zera jak w przypadku mikrofonu. Wiec gdy 'nagrywasz ' 10s, i w ciągu tego czasu będzie tylko 1s rozmowy to dostaniesz, jedno sekundowy plik .vaw, mi to bardzo uprościło skrapera, ale Ci może przysporzyć problemów bo jak ktoś coś powie a 3 sekundach usłyszy odpowiedź to Ty otrzymasz nagranie bez tej przerwy. Można to łatwo objeść puszczając biały szum w tle :P lub bawiąc się w mierzenie czasu miedzy porcjami danych i inne sprytne sztuczki. Edycja nagrywanych plików to nie rozwiązanie problemu tylko znalezienie 10 nowych, nie polecam.

Przykład użycia.

using CSCore.Codecs.WAV;
using CSCore.SoundIn;
...

        public void RecordFrame(string path, int time_in_ms)
        {
            using (WasapiCapture capture = new WasapiLoopbackCapture())
            {
                capture.Initialize();
                using (WaveWriter w = new WaveWriter(path, capture.WaveFormat))
                {
                    capture.DataAvailable += (o, e) =>
                    {
                        w.Write(e.Data, e.Offset, e.ByteCount);
                    };
                    capture.Start();
                    System.Threading.Thread.Sleep(time_in_ms);
                    capture.Stop();
                }
            }
        }

0

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, głównie za pokazanie CSCore, chętnie się z nią pobawię a gdy pojawią się jakieś problemy odezwę się tutaj ponownie. Jeszcze raz dziękuje, pozdrawiam!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1