Proponowałbym coś prostego, ale wykonanego nieszablonowo.
Strzelanka 3D/Platformówka 2D/2.5D - wiadomo jest oklepane, chyba, że wprowadzimy oryginalne bronie/mechaniki, jak w Portal, Braid, czy Gish.
Casual/Puzzle - tutaj można się wykazać, tylko trzeba dopieścić nasz produkt, warto brać przykład z gier: World of Goo, Little Inferno, Human Resource Machine (wszystko od tych samych twórców - mniej więcej). Brać przykład pod względem wykonania, a nie kopiować mechanik z tych gier...
Angry Birds nie zdobyły popularności przez oryginalne mechaniki (bo było dużo gier, w których coś rozwalamy), ale przez dziki marketing i niezłe wykonanie. Były na każdym telefonie (dołączone na start) i powstały w czasach, kiedy tworzenie gier na telefony nie było takie proste (mniejsza konkurencja), no i działały dość wydajnie.
Swojego czasu chciałem wskrzesić grę Robo Rumble (A.K.A. Reflux), trochę już zrobiłem ale na razie robię coś co mnie bardziej kręci ;) Stary Robo Rumble różnie działa na nowych systemach... Jednak jeśli już się zajmujemy takim wyzwaniem, to najlepiej by było to zrobić jako Robo Rumble 2 (gracze skojarzą tytuł i dołączenie do istniejącej franczyzy daje profity), a do tego, trzeba by się dogadać z CD Projekt, bo oni teraz mają prawa do tej gry.
Grupę na FB jakoś reklamowaliście płatnie lub bezpłatnie?