Witam, wpadłem na pomysł napisania programu który testowałby szybkość pisania na klawiaturze, ale po chwili do głowy wpadła mi dodatkowa funkcjonalność - pomyślałem że fajna by była dodatkowa opcja gdy program by był uruchomiony i mógł zliczać ilość wszystkich prowadzonych znaków (mam na myśli inne okna niż ten program np, przeglądarka, IDE itp). I teraz problem jak to zrealizować, pierwsze co mi przyszło do głowy to przerwania procesora (pamiętam na zajęciach kiedyś w asemblerze pisaliśmy coś takiego) ale nie mam ochoty bawić się asemblerem, czy c# ma jakąś funkcjonalność obsługującą przerwania procesora? Chętnie też poznam inne podejścia do tego pomysłu, z góry dzięki za pomoc ;)
0
1
Szukaj raczej pod kątem "c# keyboard hook", trzeba będzie zaimportować parę funkcji z user32.dll i kernel32.dll za pomocą PInvoke ale jak najbardziej jest to wykonalne.
1
Mam tutaj przykładowy program który kiedyś zrobiłem używając hooków
Po wciśnięciu print screen robi screena, otwiera nowego formsa i ustawia dla picturebox.Image tego screena.
2 Sprawy:
Jak zamykasz program, to wywala wyjątek. "Ukryłem" to przy użyciu try-catch
static class Program
{
[STAThread]
static void Main()
{
Application.EnableVisualStyles();
Application.SetCompatibleTextRenderingDefault(false);
try
{
Application.Run(new Form1());
}
catch {}
}
}
Application.Run(this); /// Nie wiem dlaczego, ale to jest potrzebne.
using System;
using System.Diagnostics;
using System.Drawing;
using System.Drawing.Imaging;
using System.Runtime.InteropServices;
using System.Windows.Forms;
namespace Hook
{
public partial class Form1 : Form
{
public static void DoStuff()
{
Bitmap screenshot = new Bitmap(SystemInformation.VirtualScreen.Width,
SystemInformation.VirtualScreen.Height,
PixelFormat.Format32bppArgb);
Graphics screenGraph = Graphics.FromImage(screenshot);
screenGraph.CopyFromScreen(SystemInformation.VirtualScreen.X,
SystemInformation.VirtualScreen.Y,
0,
0,
SystemInformation.VirtualScreen.Size,
CopyPixelOperation.SourceCopy);
Form2 frm = new Form2();
frm.Show();
frm.pictureBox1.Image = screenshot;
}
private const int WH_KEYBOARD_LL = 13;
private const int WM_KEYDOWN = 0x0100;
private static LowLevelKeyboardProc _proc = HookCallback;
private static IntPtr _hookID = IntPtr.Zero;
const int SW_HIDE = 0;
public Form1()
{
InitializeComponent();
_hookID = SetHook(_proc);
Application.Run(this);
UnhookWindowsHookEx(_hookID);
}
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
}
private static IntPtr SetHook(LowLevelKeyboardProc proc)
{
using (Process curProcess = Process.GetCurrentProcess())
using (ProcessModule curModule = curProcess.MainModule)
{
return SetWindowsHookEx(WH_KEYBOARD_LL, proc,
GetModuleHandle(curModule.ModuleName), 0);
}
}
private delegate IntPtr LowLevelKeyboardProc(int nCode, IntPtr wParam, IntPtr lParam);
private static IntPtr HookCallback(int nCode, IntPtr wParam, IntPtr lParam)
{
if (nCode >= 0 && wParam == (IntPtr)WM_KEYDOWN && Marshal.ReadInt32(lParam) == 44)
{
DoStuff();
}
return CallNextHookEx(_hookID, nCode, wParam, lParam);
}
[DllImport("user32.dll", CharSet = CharSet.Auto, SetLastError = true)]
private static extern IntPtr SetWindowsHookEx(int idHook,
LowLevelKeyboardProc lpfn, IntPtr hMod, uint dwThreadId);
[DllImport("user32.dll", CharSet = CharSet.Auto, SetLastError = true)]
[return: MarshalAs(UnmanagedType.Bool)]
private static extern bool UnhookWindowsHookEx(IntPtr hhk);
[DllImport("user32.dll", CharSet = CharSet.Auto, SetLastError = true)]
private static extern IntPtr CallNextHookEx(IntPtr hhk, int nCode,
IntPtr wParam, IntPtr lParam);
[DllImport("kernel32.dll", CharSet = CharSet.Auto, SetLastError = true)]
private static extern IntPtr GetModuleHandle(string lpModuleName);
[DllImport("kernel32.dll")]
static extern IntPtr GetConsoleWindow();
[DllImport("user32.dll")]
static extern bool ShowWindow(IntPtr hWnd, int nCmdShow);
}
}
0
Dość zabawny sposób na pytanie o keyloggera