timer i zdarzenie

0

Mam taki kod:

        /* metoda do zdalnego resetowania drukarki */
        private void delays()
        {
            delay_flag = true;

            tdelay = new Timer();
            tdelay.Tick += new System.EventHandler(timer_delay_event);
            tdelay.Interval = 150;
            tdelay.Enabled = true;
            tdelay.Start();

            /* oczekiwanie na doliczenie opóźnienia */
            while (delay_flag);
        }

        private void timer_delay_event(object sender, EventArgs e)
        {
            tdelay.Stop();
            tdelay.Enabled = false;
            delay_flag = false;
        }

czemu po wywołaniu metody delays() program zawiesza się jeśli przecież po zadanym czasie timer doliczy do wskazanej wartości i wywoła zdarzenie timer_delay_event które przestawi flagę na false co powinno z kolei umożliwić "odwieszenie". Program jednak nie odwiesza się, pytanie dlaczego?

0

Blokujesz sobie wątek. Możesz użyć tasków, lub jeśli możesz to zastąp klasę Timer z System.Windows.Forms na Timer z System.Timers - wtedy zamienisz tylko tdelay.Tick na tdelay.Elapsed i będzie śmigać.

0

Z tego co wyczytałem tutaj, Timer z System.Windows.Forms pracuje na tym samym wątku co UI, więc jeżeli je zablokujesz (przez pętle) to nigdy nie będzie mogło obsłużyć Timer'a.
Zauważ że event się nigdy nie wykonuje kiedy masz tę pętle, ale jeżeli jej nie ma to wszystko jest tak jak miałoby być.

0

Dzięki za info Panowie. Co do zastąpienia Timera timerem z klasy System.Timers.Timer i zmienie zdarzenia z Tick na Elapsed to nic to nie dało, ciągle program się wiesza i po pewnym czasie wyskakuje wyjątek stack overflow.
Co to są te taski w ogóle ?
Nie kumam na razie nic z tej wielowątkowości Panowie...

0

Dziwne, dla testu tak zrobiłem i taki kod mi działa:

System.Timers.Timer tdelay;
bool delay_flag;

private void btnStart_Click(object sender, EventArgs e)
{
    delay_flag = true;

    tdelay = new System.Timers.Timer();
    tdelay.Elapsed += timer_delay_event;
    tdelay.Interval = 150;
    tdelay.Enabled = true;
    tdelay.Start();

    /* oczekiwanie na doliczenie opóźnienia */
    while (delay_flag) ;
    MessageBox.Show("OK!");
}

private void timer_delay_event(object sender, EventArgs e)
{
    tdelay.Stop();
    tdelay.Enabled = false;
    delay_flag = false;
}
1

Zrób to po Bożemu - użyj wątku. Albo powiedz co chcesz w ogóle osiągnąć?

0

Dobra, dzięki za wszystkie odp. Wygląda na to że muszę się trochę znowu douczyć "wątków", "tasków" i innych magicznych rzeczy.
Pozdrawiam

3

Timer nie działa w wątku. To obiekt kernela systemu. Po odliczeniu zadanego czasu aplikacja dostaje od systemu komunikat. Komunikat ten zawsze ląduje w kolejce komunikatów (zdarzeń) procesu, a ta jest obsługiwana zawsze przez główny wątek procesu. Robiąc w głównym wątku pętlę blokujesz przetwarzanie kolejki komunikatów do czasu uwolnienia głównego wątku. Jeśli warunkiem zakończenia pętli jest coś, co dzieje się w tyknięciu timera, to warunek ten nigdy nie będzie spełniony.
MessageBox.Show() ma taką przypadłość, że pauzuje bieżącą pracę wątku i oddaje sterowanie do obsługi kolejki komunikatów.
To co robisz jest o tyle bez sensu, że aktywnie czekasz na tyknięcie timera, zajmując w tym czasie cały rdzeń procesora. Tym samym marnujesz zasoby. Najlepiej kontynuować pracę po tyknięciu - w obsłudze tyknięcia. jeśli z pewnych powodów musisz czekać aktywnie (czyli w jakiejś pętli sprawdzać warunek), to:

  • po pierwsze daj tam sleep chociaż na kilka ms, obciążenie rdzenia spadnie praktycznie do zera;
  • po drugie zastanów się, po co timer, skoro możesz w pętli sprawdzać długość czasu, który upłynął.

Mam wrażenie, że nie rozumiesz co robisz i potrzebujesz sobie przyswoić więcej wiedzy (event loop, multi threading, dead locks, ...).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1