Technologia dla GUI

0

Witam,
Przymierzam się do pisania aplikacji desktopowej, która będzie nieco większa. Interfejs użytkownika powinien być ładny bo będzie to ważne w tej aplikacji, jednak najważniejsze jest szybkie zaimplementowanie działania.

Do tej pory mam doświadczenie w:

  • Windows Form - Fajna technologia. Zazwyczaj ciężko stworzyć coś pięknego dla oczu, ale jest to możliwe
  • WPF - Technologia w której tworzyć ładne rzeczy można, ale zajmuje to mnóstwo czasu i łatwo zrobić bałagan w xamlu.

Czy jest jakaś alternatywa? Co proponujecie używać w dzisiejszych czasach dla C#?
Pozdrawiam.

0

W sumie też chętnie się dowiem co ewentualnie jest możliwe do wykorzystania.

Na szybko przychodzi mi do głowy Microsoft Blend ale nie używałem, to nie mogę się wypowiedzieć co i jak.

0

Jeżeli chcesz szybko i ładnie to płatne kontrolki jak chociażby DevExpress.

0

Tak, wiem ale to będzie darmowy projekt tworzony po prostu dla przyjemności. Chcę jednak by był ładny, więc płatne komponenty odpadają, ale zgadza się - DevExpressy są ok.

Druga kwestia to to, że DevExpressy mają swoją pulę komponentów, a ja będę potrzebować bardzo specyficznych kontrolek, których raczej nikt nie udostępnia. Także gotowce odpadają.

0

DevExpress jest w wersji darmowej przez 30 dni i z tego co wiem, możesz te darmowe kontrolki używać nawet komercyjnie.

1
Wybitny Mleczarz napisał(a):
  • WPF - Technologia w której tworzyć ładne rzeczy można, ale zajmuje to mnóstwo czasu i łatwo zrobić bałagan w xamlu.

Chyba żartujesz! Jest dokładnie odwrotnie! XAML plus MVVM to ład i porządek w porównaniu do tego co domyślnie oferuje WinForms. Mnóstwo czasu? Widać, że rzeczywiście niczego nie napisałeś w jednej i drugiej technologii, bo kompletnie nie masz porównania :)

Poza tym technologie oparte na XAML to przyszłość GUI dla aplikacji desktopowych pod Windows gdzie MS wyraźnie odcina się od WinForms na rzecz UWP chociażby.

0

Ehe... z pewnością. Jakby to była tylko moja opinia...
http://blog.gutek.pl/2014/03/03/wpf-4-lata-pozniej/

Fakt pisałem w tym własnie w 2014 roku, więc może coś się zmeiniło, ale z tego co widziałem to raczej technologia ta zbyt bujnie się nie rozwija od tamtego czasu.

0

Kiedy właśnie rozwija się w postaci UWP - to praktycznie to samo co programowanie WPF, identyczna technologia. A Winforms jeszcze długo będzie w użyciu dlatego, że jest mnóstwo starych projektów, które był w tym pisane i trzeba je utrzymać.

Link, który zamieściłeś nie zmienia faktu, że WinForms to już przeszłość dla nowych projektów. Deal with it.

PS: Jak tak czytam ten artykuł to to w ogóle jest jakiś ROTFL :) Autorowi nie podoba się INotifyPropertyChanged, że niby kod trzeba powtarzać etc... ale już nie wpadł na to, że może należałoby wsadzić to do osobnej klasy i dopiero po niej niech ViewModel dziedziczy. Ech...

0

Ja nie zaprzeczam, że Windows Forms to stara technologia, która nie będzie używana w wielu nowych projektach. Interesują mnie jedynie alternatywy do podanych przeze mnie w pierwszym poście technologii.

0

WinForms jest dobre do prostych rzeczy bez udziwnień. Mniej skomplikowane, mniej problematyczne.
I bardziej natywne: to są prawdziwe kontrolki Windowsa, a nie renderowane wewnątrz programu jak WPF.
Dlatego wolę WinForms.
Ale WPF ma więcej graficznych bajerów, które pod WinForms trzeba by było pisać od zera.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0