Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z implementacją skrótów klawiszowych które "coś wywołuj" nawet jeżeli są użyte w grze.
Napotkałem różne problemy
-
Program potrafi czytać klawiaturę, ale tylko jeżeli okienko jest na wierzchu
-
Program potrafi czytać nawet jeżeli mamy odpaloną na full screena grę, ale:
-
Jakby "kradnie" te klawisze. np. gdy mamy odpalony program który pobiera literę A, to pisząc w notatniku "ABC" zostaje tylko "BC"
-
Nie potrafię sobie poradzić z błędem "Additional information: Wykonano wywołanie zwrotne usuniętego bezużytecznego obiektu delegowanego typu globalKeyboardHook+keyboardHookProc::Invoke'. Może to spowodować awarię aplikacji, uszkodzenie i utratę danych. Jeśli obiekty delegowane są przekazywane do kodu niezarządzanego, aplikacja zarządzana musi utrzymywać ich aktywność, dopóki nie będzie gwarancji, że nigdy nie zostaną wywołane."
Dopinam kod (stąd: https://www.codeproject.com/articles/19004/a-simple-c-global-low-level-keyboard-hook)
globalKeyboardHook gkh = new globalKeyboardHook();
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
gkh.HookedKeys.Add(Keys.A);
gkh.HookedKeys.Add(Keys.B);
gkh.KeyDown += new KeyEventHandler(gkh_KeyDown);
gkh.KeyUp += new KeyEventHandler(gkh_KeyUp);
}
void gkh_KeyUp(object sender, KeyEventArgs e)
{
richTextBox1.Text += ("Up\t" + e.KeyCode.ToString()) + Environment.NewLine;
e.Handled = true;
}
void gkh_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
{
richTextBox1.Text += ("Down\t" + e.KeyCode.ToString()) + Environment.NewLine;
e.Handled = true;
}
class globalKeyboardHook
{
public delegate int keyboardHookProc(int code, int wParam, ref keyboardHookStruct lParam);
public struct keyboardHookStruct
{
public int vkCode;
public int scanCode;
public int flags;
public int time;
public int dwExtraInfo;
}
const int WH_KEYBOARD_LL = 13;
const int WM_KEYDOWN = 0x100;
const int WM_KEYUP = 0x101;
const int WM_SYSKEYDOWN = 0x104;
const int WM_SYSKEYUP = 0x105;
public List<Keys> HookedKeys = new List<Keys>();
IntPtr hhook = IntPtr.Zero;
public event KeyEventHandler KeyDown;
public event KeyEventHandler KeyUp;
public globalKeyboardHook()
{
hook();
}
~globalKeyboardHook()
{
unhook();
}
public void hook()
{
IntPtr hInstance = LoadLibrary("User32");
hhook = SetWindowsHookEx(WH_KEYBOARD_LL, hookProc, hInstance,0);
}
public void unhook()
{
UnhookWindowsHookEx(hhook);
}
public int hookProc(int code, int wParam, ref keyboardHookStruct lParam)
{
if (code >= 0)
{
Keys key = (Keys)lParam.vkCode;
if (HookedKeys.Contains(key))
{
KeyEventArgs kea = new KeyEventArgs(key);
if ((wParam == WM_KEYDOWN || wParam == WM_SYSKEYDOWN) && (KeyDown != null))
{
KeyDown(this, kea);
}
else if ((wParam == WM_KEYUP || wParam == WM_SYSKEYUP) && (KeyUp != null))
{
KeyUp(this, kea);
}
if (kea.Handled)
return 1;
}
}
return CallNextHookEx(hhook, code, wParam, ref lParam);
}
[DllImport("user32.dll")]
static extern IntPtr SetWindowsHookEx(int idHook, keyboardHookProc callback, IntPtr hInstance, uint threadId);
[DllImport("user32.dll")]
static extern bool UnhookWindowsHookEx(IntPtr hInstance);
[DllImport("user32.dll")]
static extern int CallNextHookEx(IntPtr idHook, int nCode, int wParam, ref keyboardHookStruct lParam);
[DllImport("kernel32.dll")]
static extern IntPtr LoadLibrary(string lpFileName);
}
Więc pytanko, czy ma ktoś sprawdzony sposób na pobieranie przycisku lub przycisków?