Wisielec C# Visual

0

Witam, mam do napisania program w C# - wisielec. Gra na 2 osoby - pierwsza osoba podaje literke, a funkcja ja sprawdza, jeżeli zgadza się pyta o następną, jeżeli nie to ponownie pyta i tak w kółko aż do odgadnięcia wszystkich liter. Przy prawidłowej odpowiedzi
wyraz odświeża się w konsoli z odgadnięta literka.

Chcę wykonać to sam, chciałbym tylko żeby ktoś mi podpowiedział jak to mogę "ugryźć". :)

2

Program, który chcesz zrobić jest na prawdę prosty. Na początku zastanów sie dokładnie jak ma to działac czyli np. jak podawany jest wyraz przez jedna z osób, jak go przechowywać (tablica, string czy coś innego), jak zrobić warunek sprawdzający czy podana litera jest dobra czy nie. Jak zaczniesz myśleć nad małymi "modułami" to po chwili wpadniesz na pomysł jak te małe moduły połączyć w cały program. Później możesz zrobić bardzo prostą obsługę wyjatków zeby cyferek nie można było podawać. A jak to ma być w konsoli to możesz zrobić nawet trochę katorżniczą metodą grafikę :D

0
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace cwiczenia
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            while (true)
            {
                string[] draw =
                {
                    "  _________",
                    "  |   |   |",
                    "  |   O   |",
                    "  |  /|\\  |",
                    "  |   |   |",
                    "  |  / \\  |",
                    " /|\\     /|\\",
                    "/ | \\   / | \\"
                }; //Stworzenie tablicy błędów gracza draw[]
                string[] allWords =
                {
                    "telefon",
                    "komputer",
                    "rewolwer",
                    "autostrada",
                    "programowanie",
                    "huragan",
                    "kompresja",
                    "kasztan",
                    "helikopter",
                    "kamper",
                    "butelka",
                    "kaskader",
                    "laptop",
                    "komputer",
                    "myszka",
                    "telefon",
                    "pilot",
                    "koniunkcja",
                    "operator",
                    "stolik",
                    "wyrewolwerowany",
                    "pastuch",
                    "owca",
                    "paluszki",
                    "krakersy",
                    "serwis",
                    "mieszkanie",
                    "balon",
                    "obiad",
                    "karygodny",
                    "krokodyl",
                    "autostrada",
                    "policja",
                    "konfident",
                    "bachor",
                    "kataklizm",
                    "wariatka",
                    "kontakt"
                }; //stworzenie tablicy słów allWords[]
                Random rand = new Random(); // zadeklarowanie zmiennej losującej
                string word; // zadeklarowanie zmiennej word
                int allWordsLen = allWords.Length; // zmienna okreslajaca ilosc elementów tablicy słów allWords[]
                int random = rand.Next(allWordsLen); // zmienna okreaslajaca losowa liczbe z zakresu ilosci elementów tablicy słów allWords[]
                word = allWords[random];  // losowanie słowa dla zmiennej word z tablicy słów allWords[]
                int wordLen = word.Length; // zmienna okreslajaca ilosc znaków zmiennej word
                char[] userWord = new char[wordLen]; //tablica wyswietlajaca aktualny stan gry
                for (int i = 0; i < wordLen; i++) //wypelnienie stanu gry samymi kreskami
                {
                    userWord[i] = '-';
                }
                int errCount = draw.Length; // zmienna okreslajaca maksymalna ilosc błędów gracza tj. liczbę elementów tablicy draw[]
                int err = 0; // zmienna określająca bieżącą ilość popełnionych błędów
                char[] errChars = new char[errCount]; // tablica przechowująca podane błędne litery
                bool game = true; // zmienna okreslajaca czy gracz ukończył grę
                for (int i = 0; i < errCount; i++) // Pętla rysująca wisielca z tablicy draw[]
                {
                    Console.WriteLine(draw[i]);
                }
                Console.WriteLine("\nNie daj się powiesić!\n");
                while (game) // pętla wykonująca się dopóki gracz nie ukończy gry
                {
                    for (int i = 0; i < err; i++) // pętla rysująca wisielca w zależności od ilości popełnionych błędów
                    {
                        Console.WriteLine(draw[i]);
                    }
                    Console.WriteLine();
                    Console.WriteLine(userWord); // komenda wyswietlająca aktualny stan gry
                    Console.WriteLine();
                    Console.Write("Podane błędne litery: ");
                    Console.Write(errChars); // komenda wyświetlająca podane błędne litery
                    Console.WriteLine("Pozostało prób: {0}", errCount - err); // komenda wyswietlajaca pozostałą ilość prób
                    Console.WriteLine("\nPodaj literę: "); 
                    string s = Console.ReadLine(); // komenda umozliwiajaca wprowadzenie znaków
                    char c;
                    if (s.Length > 0) // warunek ktory sprawdza czy wprowadziliśmy jakąkolwiek wartość
                        c = s.ElementAt(0); // zmienna przypisująca pierwszą literę wprowadzonego ciągu znaków
                    else // jeżeli gracz nie wprowadził żadnej wartości, pętla while(game) rozpocznie się od początku
                        continue;
                    bool charFound = false; // zmienna przechowująca informacje o tym czy wprowadzona litera znajduje się w wylosowanym słowie
                    bool win = false; // zmienna przechowująca dane o tym czy gracz wygrał
                    for (int i = 0; i < wordLen; i++) // pętla śledząca słowo w poszukiwaniu podanej litery
                    {
                        if (c == word.ElementAt(i)) // jeżeli wprowadzona litera znajduje się w słowie...
                        {
                            userWord[i] = c; // ...zastąp kreskę wprowadzoną literą
                            charFound = true; // Litera znajduje się w wylosowanym słowie, więc ustaw charFound na true
                        }
                    }
                    bool errCharFound = false; // zmienna przechowująća dane na temat błędnej litery
                    if (!charFound) // jeżeli nie znaleziono litery w wylosowanym słowie...
                    {
                        err += 1; // ...zwiększ ilość bieżących błędów o 1
                        for (int i = 0; i < errChars.Length; i++) //Pętla sprawdzająca czy podana litera znajduje się aktualnie w tablicy błędnych liter errChars[]
                        {
                            if (errChars[i] == c)
                            {
                                errCharFound = true; // jeżeli tak, wyjdź z pętli
                                break;
                            }
                        }
                        if (!errCharFound) // jeżeli nie...
                        {
                            for (int i = 0; i < errChars.Length; i++)
                            {
                                if (errChars[i] == 0) // ...sprawdź czy komórka o indeksie i jest pusta i...
                                {
                                    errChars[i] = c; // ... jeżeli tak jest dodaj do niej błędną literę
                                    break;
                                }
                                    
                            }
                        }
                    }
                    for (int i = 0; i < wordLen; i++) // pętla sprawdzająca czy gracz odgadł słowo
                    {
                        if (userWord[i] == '-')
                        {
                            win = false;
                            break;
                        }
                        win = true;
                    }
                    if (err == errCount) // jeżeli gracz popełnił maksymalną liczbę błędów przegrywa
                    {
                        Console.WriteLine("Powiesiłeś się za słowo: {0}!\n", word);
                        Console.ReadLine();
                        game = false;
                    }
                    if (win) // jeżeli gracz odgadł słowo wygrywa
                    {
                        Console.WriteLine("\nZgadłeś słowo {0}!", word);
                        Console.ReadLine();
                        game = false;
                    }
                    
                }

            }
        }
    }
}
0

Najpierw naucz się języka a potem będziesz się zastanawiać jak zrobić jakiś program .

0

Jak przerobić ten kod na metody?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1