Tworzenie gry 3D - jaką bibliotekę(?) wykorzystać.

Odpowiedz Nowy wątek
2016-09-05 23:03
0

Witam.
Mam zamiar stworzyć grę 3D w języku C#, nie wiem tylko, od czego zacząć, ale robiłem gry 2D, tak więc programowanie ogarniam. Dokładnie mówiąc, szukam jakiejś biblioteki, czy czegoś takiego. Moje wymagania co do biblioteki/framework'a to c# i proste shadery. Przeczytałem dużo na różnych stronach, i znalazłem sześć bibliotek(?): SlimDX, SharpDX, SharpGL, OpenTK, Irrlicht oraz CsGL, znalazłem też dwa frameworki: XNA i Monogame. XNA raczej odpada, bo nie jest wspierane od paru lat, CsGL też. Co polecacie?

Pozostało 580 znaków

2016-09-05 23:29
1

Z tego co wymieniłeś znam MonoGame i myślę, że do prostej gry będzie się z powodzeniem nadawał. Shadery również można pisać.
Unity3d to rozumiem za duży kombajn?

Pozostało 580 znaków

2016-09-05 23:37

SlimDX i SharpDX to bindingi DirectX.
SharpGL, OpenTK to bindingi OpenGL.
Irrlicht to też binding liba C++.

XNA już nie jest wspierane, ale MonoGame jest jego następcą i chyba jest najlepszym wyborem.
Zostaje jeszcze Unity, jeśli chcesz pełnoprawnego edytora.

Pozostało 580 znaków

2016-09-05 23:37
0

Unity odpada, nie chce używać gotowego silnika.

Dzięki, ogarnę MonoGame i napisze jakie są rezultaty ;)

edytowany 1x, ostatnio: Redcap16, 2016-09-05 23:39

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0