Dodanie grawitacji do kulek latających po oknie

0

Cześć mam problem otóż mam zrobić kulki latające w oknie odbijające się od krawędzi i mają one spadać na ziemie coś w rodzaju grawitacji i mam z tym problem nie wiem jak zrobić aby kulka zmniejszała swoją prędkość i gdy jej prędkość zmniejszy sie do 0 i będzie na dole okna pozostanie w tym miejscu

1

Opisze uproszczony model, jezeli chcesz normalny to poczytaj jak sie takie rzeczy robi (wystarczy pogooglowac)

niech kazda kulka ma velocity. W petli na kolekcji obiektow tych kulek aplikujesz jakas zmienna typu velocity - 10;

Pozniej po tym robisz update na kulkach, w update wyliczasz x na podstawie danego velocity (w sensie masz stare x i masz velocity i na podstawie tego wyliczasz nowe x).

Jezeli chodzi o odbijanie, to gdy wykryjesz ze jest kolizja z krawedzia to velocity ktore spada zamien zeby szlo w gore ale podziel to przez polowe (wiec odbije poleci jedynie polowe drogi do gory)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1