dopisywanie obiektów do zmiennych w pętli

0

Cześć
Nie jestem pewien, czy to jest wykonalne.

Otóż mam kilka podobnych obiektów. W programie (android) muszę indeksy tych obiektów przypiąć do zmiennych, żeby móc obrabiać je metodami.
I o ile zmienne łatwo mi wsadzić do tablicy, to nie mam pojęcia, czy możliwe jest takie przetworzenie nazwy zmiennej, aby kompilator prawidłowo to rozumiał. Przykład:

            TextView[] text = new TextView[4];
            for(int i=0;i<4;i++)
            {
                text[i]=FindViewById<TextView>(Resource.Id.txt       );

            }


 

w odsuniętym nawiasie wypadałoby dodać w jakiś sposób zmienną sterującą i, żeby kompilator rozumiał, że ma do czynienia z txt0, txt1 itd

Byłbym bardzo wdzięczny za rozjaśnienie, czy to jest możliwe, jeśli tak to jak to zrobić
Pozdrawiam

0

A ten TextView nie ma jakiejś właściwości typu Id, Name, Tag albo coś takiego?

0

Ma, i właśnie po Id jest podpinany do zmiennej. Czyli program znajduje odpowiedni obiekt, który jest zapisany w miejscu Resource/Id/ i tam są przechowywane wszystkie Id.
Ja zastanawiam się czy nie ma jakiejś składni, która może złożyć całą nazwę podobnie jak można posklejać tekst typu string np "ala "+"ma kota".

0

Trochę się nie rozumiemy chyba...
To inaczej - czy ten kod: Resource.Id.txt jest jakoś automatycznie generowany?

0

Czy chodzi o to, że ten kawałek

            for(int i=0;i<4;i++)
            {
                text[i]=FindViewById<TextView>(Resource.Id.txt       );
            }
 

ma robić

                text[0]=FindViewById<TextView>(Resource.Id.txt0);
                text[1]=FindViewById<TextView>(Resource.Id.txt1);
                text[2]=FindViewById<TextView>(Resource.Id.txt2);
                text[3]=FindViewById<TextView>(Resource.Id.txt3);
 

? Jeśli tak, to można mechanizmem refleksji.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1