Serwer do gry online w C#

0

Witam,
Piszę małą prostą grę mobilną/desktopową/web - na wszystkie platformy (za pomocą Xamarin). Jestem obecnie na etapie implementacji serwera. Chciałbym go napisać w C#, WCF. Zwykłe Request/Response

Nigdy nie pisałem serwera, czy można prosić o kilka rad? To nad czym teraz siedzę to..

  • czy są jakieś utarte wzorce jeżeli chodzi o programowanie serwera i dobre praktyki programowania?
  • czy macie może link do jakiegoś artykułu, który opisuje mniej więcej tworzenie serwera i jakieś "dobre rady"?
  • może jakiś prosty przykład?
  • jak to wygląda od strony technicznej? Jakiego serwera powinienem szukać?

Z góry dzięki za pomoc!

0

A co ma robić ten serwer? Bo ja to bym użył zwykłego WebAPI, żeby było najprościej i zestawić komunikację po restcie.

Nigdy nie pisałem serwera, czy można prosić o kilka rad?

I teraz też nie będziesz. :\

Co najwyżej będziesz pisał aplikację działająca na serwerze i do tego używając gotowego frameworka masz już wszystko załatwione. Przecież serwer już istnieje, nazywa się IIS. :|

0

Chodzi oczywiście o "server application", nazwaną w skrócie "serwer". To będzie gra planszowa miedzy dwoma użytkownikami. Obaj będą mieli opcje "Gra online". Ich ruchy będą przechodzić przez serwer centralny. Na serwerze centralnym będzie baza danych. Każdy ruch będzie analizowany, sprawdzny stan gry i wynik odsyłany do klientów. Ruchy będą zapisywane w bazie danych na serwerze. W bazie będzie też lista zarejestrowanych użytkowników.

W przyszłości dodam chat w owej grze.

To nie gra komercyjna. Raczej projekt tylko dla siebie, do nauki/praktyki.

Za pomocą Xamarin, pisząc tylko w C# chciałbym zrobić wersję dla wszystkich platform: OSX,Windows,iOS, Windows Mobile, Android oraz jakąś wersje webową w ASP.NET

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1