C# WPF Skalowanie?

0

Witam!
Program, który piszę uruchamia okno z możliwością rysowania i dopasowuje je do rozdzielczości ekranu. Czyli jasne jest, że w zależności od ustawień karty graficznej użytkownika, rozmiar ten będzie się zmieniał. Aby rozpocząć rysowanie, użytkownik musi na w pierwszym kroku podać wymiary ramy ( Wysokość x Szerokość). Min wartości to 600x600, max to 6000x6000. Moje pytanie: w jaki sposób przeliczyć wymiar okna z ty co poda użytkownik, żeby zachować wiarygodną skalę? Chodzi głównie o zachowanie proporcji.
Pozdrawiam,
M

0

A jak sobie wyobrazasz przeskalowanie kwadratu na prostokąt, zeby zachowac proporcje? Przeciez ktorys wymiar trzeba bedzie rozciagnac/skurczyć (zakladajac, ze rama bedzie wypelniala calą przestrzeń)

0

Tak, to oczywiście jasne, że jedne z rozmiarów będzie trzeba zmienić. Chodzi o przeliczenie proporcji ;/

0

Chodzi o to, że to będzie brak proporcji. Nie da się przeskalować kwadratu na prostokąt proporcjonalnie. Da się to zrobić zaburzając proporcje.

1

Przecież nie musisz robić skalowalnego canvasa do rysowania, dajesz mu wymiary narzucone przez użytkownika i jak zmniejszy za bardzo to pojawi mu się scroll bar żeby sobie przewijał obrazek.

0

Dziękuję za pomoc. Temat można zamknąć.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1