Witam, piszę sobie prostą grę a tam potrzebuje czegoś co będzie przeciwnikiem, który będzie się generował w odpowiedniej ilości na poziom. Do tego postanowiłem wykorzystać PictureBox (jeżeli macie lepsze propozycje to słucham ;) ) Dla testów stworzyłem generowanie na przycisk jednak mimo braku jakichkolwiek błędów program przy próbie wygenerowania (wciśnięcia przycisku) się crashuje...
public partial class Form1 : Form
{
PictureBox[] Enemy;
private void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
{
if (e.KeyCode == Keys.Escape)
{
this.Close();
}
if (e.KeyCode == Keys.Space)
{
PictureBox Enemy = new PictureBox();
this.Enemy[i].Location = new System.Drawing.Point(400, 300);
this.Enemy[i].Size = new System.Drawing.Size(40, 40);
this.Enemy[i].BackColor = Color.Green;
}
}
Czy ktoś mi powie co w tym kodzie jest nie tak?
Kolejna sprawa, zamierzam zrobić animację ruchu i do tego chcę użyć 4 czy tam 5 obrazków, na każdym nogi postaci inaczej ułożone i chcę je zmieniać przy pomocy timera czyli np co pół sekundy wchodzi nowy obrazek i wygląda to gdyby postać chodziła. Jest jakiś inny prostszy sposób na taką animację czy ten jest wystarczająco dobry?