Gierka w Konsoli Zabójcza Biedronka

0

Jakiś czas temu napisałem grę jako że cały czas się uczę proszę o konstruktywną krytykę mojego dzieła
Zasady: chodzimy biedronką "O" zbieramy mszyce "*" i jednocześnie uciekamy przez krwiożerczymi modliszkami "&"
Sterowanie ruch o jedno pole "wsad" zabiera 0.2 życia aby odnowić zbieramy mszyce
ruch o trzy pola "WSAD" można użyć shift lub caps lock zabiera nam 3 punkty życia
:)
umieszczam kod i proszę o wytykanie błędów :)

3
  1. Polskie nazwy
  • u mnie jeden z plikow wyswietla regu+ey (jeszcze dziwne e jest po plusie)
    jak sie programuje, to programuje sie w jezyku angielskim.
  1. niejednolistosc. Klasy/pliki raz piszesz z duzej raz z malej
  2. Magic numbers
  3. static
  4. Swiat to tylko x,y? No to sredni to ten swiat
  5. rozmiary swiatu powinno dawac sie w konstruktorze
  6. Main powinien robic najwyzej 5 instrukcji, jezeli masz wiecej to robisz cos zle (chodzi o architekture)
  7. losowe entery w losowych miejscach
  8. System.Threading.Thread.Sleep(60); po co na co?
  9. Duze funkcje, funkcje powinny robic JEDNA rzecz. Tak musisz stworzych architekture zeby kazda funkcja robila jedna rzecz (idealny przypadek)
  10. Wspomnialem o formatowaniu?
  11. wyglad.wyswietl(ref nr1, ref mod1, ref mod2, ref msz1, ref msz2, ref msz3, ref nowy ,ref anonim);
  • nie trzeba tyle parametrow na pewno
  1. Lamiesz zasady DRY i KISS
  2. Teraz stworz 1000 mszyc a nie trzy
  3. Mszyca i swiat wygladaja indentycznie, tylko nazwa zmieniona...
  4. wspomnialem o formatowaniu kodu? Chyba tak...
0

Dzięki spróbuje dostosować kod do twych uwag
jak by ktoś jeszcze coś miał jeszcze do zarzucenia niech pisze śmiało im więcej tym lepiej :)

ps
System.Threading.Thread.Sleep(60); użyłem po to aby modliszki mi za szybko nie zmieniały pozycji i dały użytkownikowi czas na reakcje masz jakiś lepszy pomysł na rozwiązanie tego ?

jak bym zrobił większą mapę nie musiał bym tego używać bo samo rysowanie by dało wystarczające opóźnienie ale taka mapka mi pasowała i dla tego tego użyłem :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1