Rysowanie na PictureBox oraz sprawdzanie pokrycia

Odpowiedz Nowy wątek
2015-02-21 12:17
Biały Samiec
0

Rysuje różne elementy na PictureBox (głównie teksty i prostokąty). Mam w tle zdjęcie, a więc tło nie jest jednolite. Nie wiem jak odświeżać czy usuwać z pictureboxa stare elementy (dokładniej to elementy, które zmieniły położenie), których już nie powinno być (zrobiłem "punkty kontrolne" i rogi prostokąta można przesuwać zmieniając jego wymiary). Jak to zrobić najlepiej? Wydaje mi się, że wrzucanie wszystkiego (zdjęcia na tło i wszystkich obiektów) od początku nie jest dobrym pomysłem... A może jednak tak trzeba zrobić?

Druga sprawa. Mam kilka prostokątów (zapisanych w postaci obiektów). Mogę zmieniać ich wymiary/kształt co ma odzwierciedlenie na ekranie. Szukam algorytmu, który sprawdził by czy prostokąty te nie nachodzą na siebie (czy się częściowo nie pokrywają). Jak to najlepiej sprawdzić? Budowanie IF-ów z wierzchołkami prostokątów dla wielu obiektów może być (dla mnie) kłopotliwe ;) Mniej więcej wiem, jak to zrobić, ale może macie lepszy pomysł, optymalne rozwiązanie?

Pozostało 580 znaków

2015-02-21 19:14
0

Jak to najlepiej sprawdzić? Budowanie IF-ów z wierzchołkami prostokątów dla wielu obiektów może być (dla mnie) kłopotliwe

Nie rób dla wielu, napisz funkcję dla dwóch podanych i sprawdzaj w pętli.

Pozostało 580 znaków

2015-02-21 23:19
Świetny Pomidor
0

Pierwszy problem już rozwiązany.

Co do drugiego - jasne, że w pętli.
Pomyślałem, że wykorzystam wzory Cramera i będę szukał przecięć boków prostokątów ze sobą (boki nie zawsze będą pionowe / poziome - wprowadziłem obrót prostokątów).

Pozostało 580 znaków

2015-02-21 23:23
Świetny Pomidor
0

Jaką darmową bibliotekę (zbiór gotowych metod) polecacie do:

  • obracania zdjęć
  • skalowania z zachowaniem A.R.
  • zmiany rozmiaru pod: max. dl, max. wys.
  • cropowania
  • dodawnia opacity / transparency, itp.
    pod Visual Studio 2010 ???

Pozostało 580 znaków

2015-02-22 11:57
0

nie wiem jak z ostatnim punktem, ale pierwsze cztery osiągniesz po prostu pod standardowymi klasami Bitmap, Graphics i w okolicach.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0