AFAIK ustawianie parametrów licencji w trybie symulacji ustawia się w odpowiednim pliku XML: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows.applicationmodel.store.currentappsimulator.aspx. Może się wywraca, bo go nie ma i nie wie do jakiej strony internetowej skierować zakup?
Emulator pod Windows działa poprawnie. Po wywołaniu BuyLicenseAsync pokazuje okno symulacji zakupu i jeśli zakup powiódł się - odpala zdarzenie OnLicenseChanged.
Emulator pod Windows Phone pokazuje okno symulacji zakupu, ale od razu rzuca wyjątek (Error HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component.) i
nawet jeśli wybiorę Buy to zdarzenie OnLicenseChanged nie odpala się. Mój program jest tylko dla Windows Phone Store, ale jeśli byłaby to aplikacja typu Universal Apps
to kod musi działać tak samo na obu emulatorach. Tu chyba WP ma jakiś problem. Na telefonie też wywala.
CurrentApp.LicenceInformation nie wymaga połączenia sieciowego (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows.applicationmodel.store.currentapp.licenseinformation.aspx, sekcja Remarks).
Rozumiem, że po zakupie, system sam już zadba żeby CurrentApp.LicenseInformation.IsTrial zwracało false?
Czy muszę zapisać że zakup się powiódł i później sprawdzać?
Czy takie informacje są zapisane przez Microsoft i np. przy ponownej instalcji, CurrentApp.LicenseInformation.IsTrial będzie też zwracało false?
W WP8 i wcześniejszych triale nie były obsługiwane przez system, ale robiło się taką funkcję samemu - ale nie wiem czy w WP 8.1 (WinRT) zostało to już poprawione. Sprawdź, czy ExpirationTime nie będzie ci zwracał 9999-12-31 - jeżeli tak, to wygląda na to, że triale jeszcze nie są zrobione w Windows Phone w taki sam sposób jak w Windows.
CurrentAppSimulator.LicenseInformation.ExpirationDate zwraca 9999-12-31, po symulowanym zakupie ta wartość się nie zmienia.
Poprawiony kod do potestowania (umieścić w Page code behind)
private bool _licensed = false;
private bool _addEvent = true;
private int TimeLeft { get { return (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.ExpirationDate - DateTime.Now).Days; } }
public async Task CheckLicenseAsync()
{
await this.Dispatcher.RunAsync(CoreDispatcherPriority.Normal, async () =>
{
if (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsActive)
{
if (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsTrial)
{
if (TimeLeft < 0) // zmienić do testów na >
{
//free trial expired - disable app
try
{
if (_addEvent)
{
CurrentAppSimulator.LicenseInformation.LicenseChanged += OnLicenseChanged;
_addEvent = false;
}
await BuyLicenseAsync();
}
catch (Exception)
{
}
}
}
else
{
//full license - do nothing
}
}
else
{
//license invalid or missing - disable app
}
});
}
private async Task BuyLicenseAsync()
{
try
{
string receipt = await CurrentAppSimulator.RequestAppPurchaseAsync(true);
}
catch (ArgumentException)
{
//Value does not fall within the expected range. (E_INVALIDARG)
}
catch (System.Runtime.InteropServices.COMException)
{
//Error HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component. (E_FAIL)
}
catch (OutOfMemoryException)
{
//The function evaluation was disabled because of an out of memory exception. (E_OUTOFMEMORY)
}
catch (Exception)
{
}
}
private void OnLicenseChanged()
{
CurrentAppSimulator.LicenseInformation.LicenseChanged -= OnLicenseChanged;
_addEvent = true;
if (!CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsTrial && CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsActive)
{
_licensed = true;
//enable app
//"You successfully upgraded your app to the fully-licensed version."
}
else
{
//"You still have a trial license for this app."
}
}