Windows Phone Store - time trial - implementacja

0

Witam

Mam kilka pytań odnośnie aplikacji WP8.1 (nie silverlight)
Chciałbym dać 7 dni na przetestowanie, później zaproponować zakup.

  1. Gdzie ustawia się ilość dni, które pobiera CurrentApp.LicenseInformation.ExpirationDate
    W ustawieniach na koncie WPDevCenter nie widzę tej opcji. Jest tylko checkbox - Offer free trials of this app.

  2. Czy CurrentApp.LicenseInformation.IsActive sprawdzane jest lokalnie czy łączy się za każdym razem ze sklepem Windows Phone Store

Poniżej kod z klasą CurrentAppSimulator zamiast CurrentApp, która pozwala przetestować w VS.
Uwagi w komentarzach.

async Task CheckLicense()
{

	await this.Dispatcher.RunAsync(CoreDispatcherPriority.Normal, async () =>
	{
		if (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsActive) //means app running under trial
		{
			if (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsTrial) //means this is a purchased app
			{
				//free trial
				int numDays = (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.ExpirationDate - DateTime.Now).Days;
				if (numDays < 0)
				{
					BuyFullLicense();  // jeśli tu dam await to program się wysypuje, bez await działa
				}

			}
			else
			{
				//full license
			}
		}
		else
		{
			//license invalid or missing
		}
	});
}

async Task BuyFullLicense()
{
	try
	{

		string x = await CurrentAppSimulator.RequestAppPurchaseAsync(false); // po wywołaniu tej funkcji pojawia się okno do zakupu, i od razu rzucany jest wyjątek
                

	}
	catch (Exception ex)
	{

		throw;
	}
}

Edit: Pod emulatorem Windowsa kod działa, pod Windows Phone nie:)

0

Czy CurrentApp.LicenseInformation.IsActive sprawdzane jest lokalnie czy łączy się za każdym razem ze sklepem Windows Phone Store

A nie możesz tego sprawdzić bez podłączenia do Internetu?

catch (Exception ex)
    {
 
        throw;
    }

Nie rób tak. Albo łapiesz wyjątek i go obsługujesz, albo nie łapiesz. A jak łapiesz to konkretny, nigdy Exception.

jeśli tu dam await to program się wysypuje, bez await działa
a jakaś treść wyjątku?

        string x = await CurrentAppSimulator.RequestAppPurchaseAsync(false); // po wywołaniu tej funkcji pojawia się okno do zakupu, i od razu rzucany jest wyjątek

j.w. – jaki wyjątek?

0
Azarien napisał(a):

Czy CurrentApp.LicenseInformation.IsActive sprawdzane jest lokalnie czy łączy się za każdym razem ze sklepem Windows Phone Store

A nie możesz tego sprawdzić bez podłączenia do Internetu?

Nie mam doświadczenia z klasą LicenseInformation, więc pytałem skąd te informacje są pobierane,
bo w aplikacji nie ustawia się żadnych wartości dla IsActive, IsTrial czy ExpirationDate

jeśli tu dam await to program się wysypuje, bez await działa
a jakaś treść wyjątku?

        string x = await CurrentAppSimulator.RequestAppPurchaseAsync(false); // po wywołaniu tej funkcji pojawia się okno do zakupu, i od razu rzucany jest wyjątek

j.w. – jaki wyjątek?

W obu przypadkach taki sam

{System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80004005): Error HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component.
at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.ThrowForNonSuccess(Task task)
at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.HandleNonSuccessAndDebuggerNotification(Task task)
at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter`1.GetResult()
at MyApp.MainPage.<BuyFullLicense>d__8.MoveNext()}

Na emulatorze Windows (nie Windows Phone) jest ok.

0

AFAIK ustawianie parametrów licencji w trybie symulacji ustawia się w odpowiednim pliku XML: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows.applicationmodel.store.currentappsimulator.aspx. Może się wywraca, bo go nie ma i nie wie do jakiej strony internetowej skierować zakup?

CurrentApp.LicenceInformation nie wymaga połączenia sieciowego (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows.applicationmodel.store.currentapp.licenseinformation.aspx, sekcja Remarks).

W WP8 i wcześniejszych triale nie były obsługiwane przez system, ale robiło się taką funkcję samemu - ale nie wiem czy w WP 8.1 (WinRT) zostało to już poprawione. Sprawdź, czy ExpirationTime nie będzie ci zwracał 9999-12-31 - jeżeli tak, to wygląda na to, że triale jeszcze nie są zrobione w Windows Phone w taki sam sposób jak w Windows.

0
Ktos napisał(a):

AFAIK ustawianie parametrów licencji w trybie symulacji ustawia się w odpowiednim pliku XML: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows.applicationmodel.store.currentappsimulator.aspx. Może się wywraca, bo go nie ma i nie wie do jakiej strony internetowej skierować zakup?

Emulator pod Windows działa poprawnie. Po wywołaniu BuyLicenseAsync pokazuje okno symulacji zakupu i jeśli zakup powiódł się - odpala zdarzenie OnLicenseChanged.
Emulator pod Windows Phone pokazuje okno symulacji zakupu, ale od razu rzuca wyjątek (Error HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component.) i
nawet jeśli wybiorę Buy to zdarzenie OnLicenseChanged nie odpala się. Mój program jest tylko dla Windows Phone Store, ale jeśli byłaby to aplikacja typu Universal Apps
to kod musi działać tak samo na obu emulatorach. Tu chyba WP ma jakiś problem. Na telefonie też wywala.

CurrentApp.LicenceInformation nie wymaga połączenia sieciowego (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows.applicationmodel.store.currentapp.licenseinformation.aspx, sekcja Remarks).

Rozumiem, że po zakupie, system sam już zadba żeby CurrentApp.LicenseInformation.IsTrial zwracało false?
Czy muszę zapisać że zakup się powiódł i później sprawdzać?
Czy takie informacje są zapisane przez Microsoft i np. przy ponownej instalcji, CurrentApp.LicenseInformation.IsTrial będzie też zwracało false?

W WP8 i wcześniejszych triale nie były obsługiwane przez system, ale robiło się taką funkcję samemu - ale nie wiem czy w WP 8.1 (WinRT) zostało to już poprawione. Sprawdź, czy ExpirationTime nie będzie ci zwracał 9999-12-31 - jeżeli tak, to wygląda na to, że triale jeszcze nie są zrobione w Windows Phone w taki sam sposób jak w Windows.

CurrentAppSimulator.LicenseInformation.ExpirationDate zwraca 9999-12-31, po symulowanym zakupie ta wartość się nie zmienia.

Poprawiony kod do potestowania (umieścić w Page code behind)

		private bool _licensed = false;
		private bool _addEvent = true;
		private int TimeLeft { get { return (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.ExpirationDate - DateTime.Now).Days; } }

		public async Task CheckLicenseAsync()
		{
			await this.Dispatcher.RunAsync(CoreDispatcherPriority.Normal, async () =>
			{
				if (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsActive)
				{
					if (CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsTrial)
					{
						if (TimeLeft < 0) // zmienić do testów na >
						{
							//free trial expired - disable app
							try
							{
								if (_addEvent)
								{
									CurrentAppSimulator.LicenseInformation.LicenseChanged += OnLicenseChanged;
									_addEvent = false;
								}
								await BuyLicenseAsync();
							}
							catch (Exception)
							{
							}
						}
					}
					else
					{
						//full license - do nothing
					}
				}
				else
				{
					//license invalid or missing - disable app
				}
			});
		}

		private async Task BuyLicenseAsync()
		{

			try
			{
				string receipt = await CurrentAppSimulator.RequestAppPurchaseAsync(true);
			}
			catch (ArgumentException)
			{
				//Value does not fall within the expected range. (E_INVALIDARG)
			}
			catch (System.Runtime.InteropServices.COMException)
			{
				//Error HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component. (E_FAIL)
			}
			catch (OutOfMemoryException)
			{
				//The function evaluation was disabled because of an out of memory exception. (E_OUTOFMEMORY)
			}
			catch (Exception)
			{

			}
		}

		private void OnLicenseChanged()
		{
			CurrentAppSimulator.LicenseInformation.LicenseChanged -= OnLicenseChanged;
			_addEvent = true;

			if (!CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsTrial && CurrentAppSimulator.LicenseInformation.IsActive)
			{
				_licensed = true;
				//enable app
				//"You successfully upgraded your app to the fully-licensed version."
			}
			else
			{
				//"You still have a trial license for this app."
			}

		}

0
shifttab napisał(a):
Ktos napisał(a):

AFAIK ustawianie parametrów licencji w trybie symulacji ustawia się w odpowiednim pliku XML: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows.applicationmodel.store.currentappsimulator.aspx. Może się wywraca, bo go nie ma i nie wie do jakiej strony internetowej skierować zakup?

Emulator pod Windows działa poprawnie. Po wywołaniu BuyLicenseAsync pokazuje okno symulacji zakupu i jeśli zakup powiódł się - odpala zdarzenie OnLicenseChanged.
Emulator pod Windows Phone pokazuje okno symulacji zakupu, ale od razu rzuca wyjątek (Error HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component.) i
nawet jeśli wybiorę Buy to zdarzenie OnLicenseChanged nie odpala się. Mój program jest tylko dla Windows Phone Store, ale jeśli byłaby to aplikacja typu Universal Apps
to kod musi działać tak samo na obu emulatorach. Tu chyba WP ma jakiś problem. Na telefonie też wywala.

Update.
Jeśli wywołuje metodę CheckLicenseAsync() np w OnNavigatedTo to jest błąd, jeśli metodę wywołam kliknięciem buttona - działa.
To jest jakiś problem z wątkami? Mowa o Windows Phone, bo pod Windows działają oba sposoby.

0

Update.
Udało mi się pomyślnie umieścić aplikację w sklepie Windows Phone Store.
Funkcja LicenseInformation.ExpirationDate nie jest wspierana przez WP8.1,
trzeba samemu ją zaimplentować. Tutaj przykładowe rozwiązanie:
http://www.visuallylocated.com/post/2014/07/23/Implementing-truly-timed-Windows-Phone-app-trials-with-Azure-Mobile-Services.aspx
Jakby kogoś interesowało, tutaj aplikacja: Opinie mile widziane.
http://www.windowsphone.com/pl-pl/store/app/mpc-myremote/6369c7d1-38d0-4a40-9f7c-b28009ef9f27

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1