Serwer do gry - UDP

0

Witam. Chcę napisać gierkę multiplayer z serwerem zewnętrznym opartym na protokole UDP, ale zauważam pewien problem. Chodxi mi o to, żeby wysłać jakieś dane trzeba podać dokładną lokalizacje klinta. Zakładając, że byłby serwer na ruterze z przekierowanymi portami wysłanie danych do niego nie byłoby problemem. Ale co jak serwer na wysłać coś do klienta w innym wi fi?

0

"żeby wysłać jakieś dane trzeba podać dokładną lokalizacje klinta" - nie, żeby wysłać jakieś dane, trzeba podać dokładną lokalizację serwera, nie klienta. Jest serwer, klienci sie do niego podłączają. Nigdzie nie trzeba sie przebijać przez NAT. Jeśli jednak bardzo chcesz, poczytaj o UDP hole punching.

0

Dzięki. Trochę poczytałem i znalazłem przykład który trochę rozbudowałem. Jest to serwer z dwoma klientami. Gdy klient wciśnie przycisk jest wysyłana wiadomość do serwera, a ten wysyła wiadomość do klienta. Gdzie problem? Otóż mam połączonych dwóch klientów, ale gdy wysyłam wiadomość od jednego z nich to serwer odpowiada tylko temu, a nie obydwu. Wie ktoś dlaczego? Mój kod: http://ideone.com/h3olOl

0

Dlaczego cała logika opiera się na klikaniu buttonami (jeszcze do tego nienazwanymi)?
Serwer powinien sam przyjąć wiadomość i wysłać odpowiedź, bez angażowania w to buttonów. Poza tym - ja bym na początek porzucił gui, stworzył klasę serwer i klasę klient, uzupełnił je po czym nawet w funkcji main napisał kod kliencki, a najlepiej rozbił to sobie na dwie proste aplikacje. Wtedy odpalasz ilu chcesz klientów i możesz sobie manualnie testować swój serwer.

0

Dodam Ci odpowiedź zamiast komentarza, bo będzie ciut dłużej.
Uzupełnić możesz odpowiednimi metodami oczywiści - send, receive, connect itp.
Co do Twojego programu:

  1. masz wątek w wątku - tego można się spokojnie pozbyć z tego co widzę, bo tylko ten zagnieżdżony wykonuje jakieś operacje.
  2. już wiem czemu tylko jeden otrzymuje. Bo wysyłasz dwóm klientom na ten sam adres, na ten sam port. Tutaj będzie miał miejsce wyścig i który pierwszy odbierze, ten ma wiadomość. Możesz stworzyć strukturę, w której wysyłasz informację do kogo jest wiadomość adresowana, skoro łączysz się z tych samych ip.
    Póżniej jeśli rzeczywiście chcesz mieć trochę bardziej rzeczywisty serwer, będziesz musiał dodać mechanizmy, gdy serwer będzie np. tworzył wątek obsługujący każdy adres, który się z nim komunikuje.
0

@xfin "No tak, tylko teraz myślę, że z drugiej strony to wyścigu nie rozwiąże. Podstawowy problem tutaj to komunikacja przez ten sam adres i port. Na jednym komputerze można tak testować tylko jednego klienta."
Nie zgadzam się przecież każdy klient jest pod innym portem? Więc żaden wyścig nie ma miejsca... ;)

Zrób prostą rzecz podczas pierwszego połączenia klienta do serwera wyślij informacje np. "Hi!". Po stronie serwera zapisz sobie ten adres klienta do jakiejś listy i później używaj wedle potrzeb.
Dodatkowo co jakiś czas możesz odpytywać klientów czy wciąż są aktywni jak nie to usuwać z listy.

Przerobiłem trochę twój kod żeby to zobrazować mnie więcej. Większość przekopiowałem od Ciebie...

http://4programmers.net/Pastebin/3348

0

Dobra, udało mi się to zrobić, w ten sposób, że zapamiętuję w liście wszystkie IPEndPoint'y, od których przyszły wiadomości, a następnie w pętli wysyłam pod każdy z nich. Działa to, ale prawdę mówiąc nie wiem jakim cudem. Każdy z IPEndPoint'ów różni się portem, a ja nie mam pojęcia czemu. Niby wszystko działa na porcie 8008, ale okazuje się, że działa to na porcie 5xxxx. Ale to jest kwestia podrzędna. Jeśli przekieruję porty i będę łączyć się z różnych wi fi, serwer nadal będzie wysyłać dane do wszystkich klientów? Mój kod: http://ideone.com/0oS2H0

0

Tak jest jak się kopiuje bez sensu. :P

UdpClient server = new UdpClient(8008); // Podajesz port ręcznie serwera...
client = new UdpClient(); // Port jest generowany automatycznie
client2 = new UdpClient();// Następny port wygenerowany

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1