Witam, jestem nowy. I nie wiem czy to dobry dzial.
Chce stworzyc program Mesowski do obliczania np RAM, kratownic.
Potrafie oprogramowac czesc obliczeniowa, potrafie rysowac po canvasach itp, a chcialbym wzbogacic swoj program o graficzny interfejs wprowadzania danych - cos w rodzaju micro autocada. Znam pascala. Ale chce przerobic to co mam na C# lub C++.
Co ma robic moj graficzny interfejs:
Uzytkownik bedzie rysowal elementy od punktu do punktu, a pozniej musi miec mozliwosc lapania za konce, przesuwania itp.... w przyszlosci rozwine to o elementy 3D wiec obracanie przesuwanie... itp
Moje pojecie o grafice komputerowej ogranicza sie do ksiazki Marciniaka: grafika komputerowa dla turbo pascala.
Czy moglibyscie mnie nakierowac na jakies ksiazki? strony itp...
Moje pojecie jak to zrobic jest prymitywne - powiedzmy ze chce najechac na linie i ja podswietlic. Rozumiem ze sprawdzam przy kazdym zdarzeniu ruchu myszy czy wspolrzedne kursora sa wewnatrz jakiegos prostokata otaczajacego element. Ale nie wyobrazam sobie ze majac np 100 elementow przy kazdym ruchu musze sprawdzac czy kursor jest awarty w kazdym prostokacie. Czy da sie to zrobic prosciej? Czy takie rzeczy sa juz gdzies oprogramowane?
Czy takie rzeczy moge realizowac np za pomoca biblioteki opengl? Poniewaz bawie sie programowaniem po pracy jako hobby, nie chcialbym tracic czasu na poszukiwania czegos kto ktos mi wskaze w 5 minut.
Pomozecie?
kris