Witam,

Na początku zaznaczę, że nie miałem okazji programować w C# (głównie Java, trochę C/C++), więc proszę nie bić za pytania. Mam projekt do zrobienia związany z DSP, który pasuje zrobić na czymś z literką 'C', a jako że język C/C++ jakoś mi nie leży mam pytanie - jak wygląda przetwarzanie audio w C#? Jakie są dobre biblioteki do DSP, które pozwoliłyby mi na proste manipulacje dzwięku? Głównie chodzi mi o zamianę pliku .Wave na tablicę, albo jakąś strukturę danych, którą można łatwo manipulować, ogólnie chodzi mi o takie rzeczy, jak:
Miksowanie - czyli dodawanie dwóch tablic do siebie?
odwracanie fazy - mnożenie tablicy o "-1"?
kontrola amplitudy - to jeszcze nie wiem jak wykonać
zamiana tablicy z powrotem na .wav;
ewentualnie bibliotekę, która robi te rzeczy automatycznie.

Domyślam się, że gdybym chciał rozszerzyć funkcjonalność o .mp3, to sprawa się mocno komplikuje, ale może zna ktoś biblioteki i do tego formatu?
Nie ma być to aplikacja, która ma działać w czasie rzeczywistym (strumieniowanie), ale na stworzonym już pliku audio

Pozdrawiam